Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK VE ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMA RPSD442 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk ve ergenlerin gelişim özelliklerini tanımlar.
2) Çocuk ve ergenlerin gelişim özelliklerinin psikolojik danışma sürecine yansımasını tanımlar.
3) Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecinde kullanılan ilke ve teknikleri açıklar.
4) Çocuk ve ergenle bireysel ve grupla psikolojik danışmada, süreci planlama ve ihtiyaca göre yapılandırmayı tanımlar.
5) Çocuk ve ergenlerle çalışırken etkili olan danışma kuramlarını açıklar.
6) Zorlu yaşam olaylarının (boşanma, uyum güçlüğü vb.) çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecinde nasıl ele alınacağını tanımlar.
7) Çocuk ve ergenlerde psikolojik danışmaya dair etik ve yasal konuları tanımlar ve bu doğrultuda danışma uygular
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERGelişim Psikolojisi I-II, Çocuk Psikolojisi, Bireyle Psikolojik Danışma, Grupla Psikolojik Danışma
DERS TANIMIÇocuk ve ergenlerin gelişim özellikleri ve psikolojik danışma sürecine yansıması; çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecinde ilke ve teknikler; psikolojik danışma sürecini planlama, psikolojik danışma oturumunu yapılandırma ve yönetme; çocuk ve ergenlerle çalışırken etkili olan psikolojik danışma kuramları, çocuk ve ergenlerle bireysel ve grupla psikolojik danışma, farklı çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma, boşanma süreci/sonrası psikolojik danışma, etik ve yasal konular.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı ? Giriş
2. Hafta Çocuk ve ergenlerde gelişimsel konular: Erken, orta, geç çocukluk dönemi; erken ve orta ergenlik dönemi
3. Hafta Çocuk ve ergenlerle bireysel ve grupla psikolojik danışma aktiviteleri
4. Hafta Çocuk ve ergenle psikolojik danışmayı yetişkinden ayıran kısımlar: Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecinde kullanılan ilke ve teknikler
5. Hafta Gelişimsel Psikopatoloji perspektifiyle çocuk ve ergenle psikolojik danışma
6. Hafta Gelişimsel Psikopatoloji perspektifiyle uyum güçlüklerine yaklaşma
7. Hafta Çocuk ve Ergenle Psikolojik Danışmada Psikodinamik yaklaşımlar (Freud)
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Çocuk ve Ergenle Psikolojik Danışmada Psikososyal Yaklaşımlar (Erikson)
10. Hafta Çocuk ve ergenlerde uyum güçlüğü yaratabilecek durumlar
11. Hafta Uyum güçlüğü yaşayan çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma
12. Hafta Zorlu yaşam olaylarında çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma
13. Hafta Travmatik durumlarda çocuk ve ergenle psikolojik danışma
14. Hafta Etik ve yasal konular
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR) Benedek, E. P. & Brown, C. F. (2012). Boşanma ve çocuğunuz (S. Katlan, Çev.). Ankara: HYB.
2) Boyd, D. & Bee, H. (2009). Çocuk ve gelişim psikolojisi. Ankara: Kaknüs.
3) Çok, F., & Kutlu, ö. (2016). Ergenlerin cinsel eğitimi: Bir program denemesi. Ankara: Nobel.
4) Erden, S., Summermatter, A., Türk, T., Yavuz Birben, F., Akca Erol, F., ?Çiftçi, M. (2017). Bilişsel-davranışçı kuram temellı grupla psikolojik danışma uygulamaları. Ankara: Nobel.
5) Geldart, D., Geldart, K. (2013). Ergenler ve gençlerle psikolojik danışma. Ankara: Nobel.
6) Mash, E. J., & Barkley, R. A. (Eds.). (2014). Child psychopathology. Guilford Publications.
7) Mackenzie, R. J. (2016). Çocuğunuza sınır koyma. İstanbul: Yakamoz.
8) Morganett, R. S. (2018). Yaşam becerileri-Ergenler için grupla psikolojik danışma uygulamaları. Ankara: Pegem.
10) Semerci, B. (2007). Ergen ruh sağlığı: Aileler ve ergenler için. Ankara: Alfa.
13) Sharf, R. S. (2018). Psikoterapi ve psikolojik danışma kuramları-kavramlar ve örnek olaylar. Ankara: Nobel.
14) Sink, C. A., Eppler, C. & Edwards, C. N. (2016). Okul temelli grupla psikolojik danışma (F. S. Şahin Kıralp, Çev.). Ankara: Nobel.
15) Steinberg, L. (2013). Ergenlik (F. Çok, Çev.). İstanbul: İmge.
16) Tuncel, B. (2018). Çocuk ve ergen BDT eğitimi. İstanbul: Apamer.
17) Ültanır, E. (2018). Çocuklarda rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Nobel.
18) Yörükoğlu, A. (2016). Çocuk ruh sağlığı: çocuğun kişilik gelişimi, yetiştirilmesi ve ruhsal sorunları. İstanbul: Özgür.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2             
P3             
P4             
P5  X   X   X     X    
P6             
P7             
P8    X   X   X     X   X
P9        X     X  
P10              X
P11          X    
P12             
P13             
P14             
P15             
P16             
P17             
P18