Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ RPSD441 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk ihmalinin içeriğini ve istismar türlerini bilir
2) Koruyucu ve önleyici çalışmaların önemini kavrar,
3) Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar, ilgili yasalar ve araştırmaları bilir ve güncel programları takip eder
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIÇocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar; çocuk hakları, kuramlar ve modeller, çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri, terapötik yardım süreci; çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar, çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin yasalar, çocuk istismarı ile ilgili araştırmalar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin Amaçları ve İçeriği
2. Hafta Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar I
3. Hafta Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramlar II
4. Hafta Çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri
5. Hafta Çocuk istismarı ve ihmalini açıklamaya yönelik kuramlar (Bağlanma kuramı, sistem yaklaşımı)
6. Hafta Çocuk istismarı ve ihmalini açıklamaya yönelik kuramlar (Ekolojik kuram, Ebeveyn-Kabul Red kuramı)
7. Hafta Çocuk istismarı ve ihmaline ilişkin psiko-eğitsel programlar
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Sözleşmesi
10. Hafta Çocuk İstismarında Risk Değerlendirme
11. Hafta Çocuk İstismarı ve İhmali Hukuksal Boyutu
12. Hafta Koruyucu ve Önleyici Çalışmalar
13. Hafta Çocuk ihmal ve istismarına çok disiplinli müdahale süreci
14. Hafta Genel değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Adli Tıp Kurumu-UNICEF Projesi eğitim materyali (2003). Çocuk istismarı ve ihmali Materyali.
2. UNICEF (1998). Çocuk haklarına dair sözleşme uygulama elkitabı. Ankara: Ajans Türk Basın.
3. İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı (2003). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Cinsel Sağlık Eğitimi, 2. Baskı, İstanbul: Ceren Yayıncılık.
4. Gustafsson, P. A. (2008). Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı. Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
5. Çocuk İhmali ve İstismarını Önleme Öğretmenler ve Aileler İçin Eğitim Kılavuzu. (2008). Ankara: Berkay Ofset.
6. TBMM Çocuk Hakları İzleme Raporu. (2012).
7. Çocuk İzlem Merkezleri (ÇİM) 20.10.2012 tarih ve 28431 sayılı Genelge
8. Hizmetler, B. S., & Kurumu-UNICEF, Ç. E. (2010). Türkiye?de Çocuk İstismarı ve Aile İçi Şiddet Araştırması.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3     
P4  X   X   X
P5    X   X
P6  X   X  
P7     
P8      X
P9      X
P10    X   X
P11     
P12     
P13  X   X   X
P14     
P15  X    
P16  X   X   X
P17  X   X   X
P18