Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Terapötik koşulları ve terapötik becerileri uygun şekilde kullanır. 2) Psikolojik danışma sürecinde duygu, düşünce ve deneyimlerini somut bir biçimde ifade eder. 3) Danışanla terapötik ilişki kurarak psikolojik danışma yardımını başlatır sürdürür ve sonlandırır. 4) Danışanın sunduğu problemi çeşitli bakış açılarına göre kavramsallaştırır. 5) Danışanın problemine/lerine uygun müdahale stratejilerini seçer 6) Danışanın problemlerine uygun müdahaleler planlar. 7) Müdahaleleri uygular ve değerlendirir. 8) Bireyle psikolojik danışma uygulamalarında etik ilkelere ve yasal yükümlülüklere bağlı kalır. 9) Yapıcı geri bildirim verme becerilerini geliştirir.
Süpervizyon altında belirli bir psikolojik danışma yaklaşımı/modeli çerçevesinde psikolojik danışma beceri, teknik ve müdahalelerini kullanarak bireyle psikolojik danışma yapma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı, Uygulamalara Ve Süpervizyona İlişkin Gerekliliklerin, Öğrencilerin Rol Ve Sorumluluklarının Tanımlanması
2. Hafta
Müdahale Becerilerinin Gözden Geçirilmesi
3. Hafta
Müdahale Becerilerinin Gözden Geçirilmesi
4. Hafta
Müdahale Becerilerinin Gözden Geçirilmesi
5. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
6. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
7. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
8. Hafta
Ara sınav haftası
9. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
10. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
11. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
12. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
13. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
14. Hafta
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması ve Süpervizyonu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Zorunlu Kaynaklar: Danish, S. J., D?Augelli, A. R., & Hauer, A. L. (1994). Yardım becerileri: Temel eğitim programı (F. Akkoyun Çev.). Ankara: Form Ofset. Egan, G. (2004). Yardım becerileri alıştırmaları: Psikolojik danışmaya giriş (F. Akkoyun Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Eren Gümüş, A. & Gümüş, M. A. (2009). Bilgilendirilmiş onay: Psikolojik danışma sürecinin yasal ve etik yükümlülüğü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(31), 69-79. Meier, S. T., & Davis, S. R. (2006). Psikolojik danışma: Temel öğeler. (S. Doğan (Ed.), D. Y. Bektaş, E. Ö. Kocabaş, S. Denizli Çev.). Ankara: Pegem Yayıncılık. Türküm, S. (2007). Üniversite gençliğine yönelik psikolojik danişma ve rehberlik hizmetleri. Gelişen Psikolojik Danışma ve Rehberlik,(pp: 201-218). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Korkut Owen, R. Özyürek, & D. Owen (Ed), Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik: Meslekleşme sürecinde ilerlemeler (s. 201-218). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Önerilen Kaynaklar: Carnevale, J. (2000). Danışmanlık incileri (D. Albayrak-Kaymak Çev.). İstanbul: Anahtar Kitaplar. Cormier, S. ve Hackney, H. (2013). Psikolojik danışma strateji ve müdahaleler (S. Doğan ve B. Yaka, Eds.). Ankara: Pegem Yayıncılık. Hackney, H. & Cormier, S. (2008). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı. (T. Ergene, S. Aydemir Sevim Çev.). Ankara: Mentis Yayıncılık. Voltan-Acar, N. (2009). Terapötik iletişim kişilerarası ilişkiler. Ankara: Nobel Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
8
30
Uygulama/Pratik
8
50
Devam
14
20
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
0
0
0
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
0
0
0
Final Sınavına Hazırlık
0
0
0
Ders Saati
12
3
36
Ara Sınava Hazırlık
0
0
0
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
0
0
0
Ödevler
6
1
6
Uygulama
6
8
48
Kitap Sunuşu
2
8
16
Toplam İş Yükü
106
Toplam İş Yükü / 30
3,53
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ