DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Yedinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 2 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Program Geliştirmenin temel ilkelerini kavrar 2) Okul tabanlı rehberlik programlarını değerlendirir 3) Okul RPD Programlarını geliştirme sürecini analiz eder 4) Kapsamlı Gelişimsel rehberlik programlarını inceler 5) Çeşitli konularda program ve etkinlikler geliştirir 6) Program değerlendirme modellerini tanır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma |
DERS TANIMI | Eğitimde program geliştirme, temel kavramlar, modeller; okul RPD programları ile ilişkisi, okul RPD programlarının tarihçesi ve okul RPD program modelleri, okul RPD programlarının planlanması, okul RPD programlarının tasarlanması ve program etkinlikleri (hizmetler); okul RPD programlarının uygulanması ve değerlendirilmesi; psiko-eğitim programlarının geliştirilmesi ve uygulanması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri Hakkında Konuşma | 2. Hafta | Okul RPD Program Modelleri | 3. Hafta | Okul RPD Program Modelleri | 4. Hafta | Gelişimsel Rehberlik programı hazırlık ve planlama tasarlama | 5. Hafta | Gelişimsel Rehberlik programı hazırlık ve planlama tasarlama ?Yeterlik ve kazanım yazma | 6. Hafta | Gelişimsel Rehberlik programı hazırlık ve planlama tasarlama ?Yeterlik ve kazanım yazma | 7. Hafta | Hizmet Sunum Sisteminin tasarlanması | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Hizmet Sunum Sisteminin tasarlanması, Müdahaleler Sınıf Rehberlik Programı ve Etkinlik yazımı | 10. Hafta | Hizmet Sunum Sisteminin tasarlanması, Müdahaleler, Sınıf Rehberlik Programı ve Etkinlik yazımı | 11. Hafta | Okul rehberlik programları, çerçeve plan, Okul PDR Programlarının uygulanması ve değerlendirme | 12. Hafta | Psikoeğitsel programlar | 13. Hafta | Psikoeğitsel programlar | 14. Hafta | Genel Değerlendirme | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | ZORUNLU KAYNAKLAR Erkan, S. (2020). Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme, Pegem: Ankara ÖNERİLEN KAYNAKLAR Nazlı, S. (2014). Kapsamlı gelişimsel rehberlik programı, Anı Yayıncılık: Ankara
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 1 | 12 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 12 | 2 | 24 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 70 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,33 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 2 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |