Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kariyer danışmanlığı alanında kullanılan test ve test dışı teknikleri tanır ve uygular. 2) Bireysel kariyer danışmanlığı görüşme becerilerini tanır ve uygular. 3) Sınıf için kariyer danışmanlığı odaklı rehberlik etkinliklerini tanır ve uygular. 4) Kariyer eğitim programları hazırlama becerilerini tanır ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Mesleki Rehberlik
Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma
Test Dışı Teknikler
Psikolojik Testler
DERS TANIMI
Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığında kullanılan ölçme araçlarını uygulama ve değerlendirme; kariyer gelişim programları hazırlama ve uygulama; bireyle ve grupla kariyer psikolojik danışmanlığı yapma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin İşlenişi Hakkında Bilgilendirme
2. Hafta
Kariyer Danışmanlığı Süreci
3. Hafta
Kariyer Danışmanlığında Değerlendirme, Test Dışı Teknikleri Tanıma ve Uygulama Örnekleri, Test Tekniklerini Tanıma
4. Hafta
Kariyer Danışmanlığında Değerlendirme, Test Dışı Teknikleri Tanıma ve Uygulama Örnekleri, Test Tekniklerini Tanıma
5. Hafta
Ön Görüşme Yapma ve Ölçek Sonuçlarını İletme Konusunda Sınıf-İçi Uygulamalar Yapma
6. Hafta
Kariyer Eğitim Programları
7. Hafta
Örnek Program Uygulamaları
8. Hafta
Sınıf Rehberlik Etkinliklerinin Uygulanması
9. Hafta
Sınıf Rehberlik Etkinliklerinin Uygulanması
10. Hafta
Ara Sınav
11. Hafta
Sınıf Rehberlik Etkinliklerinin Uygulanması
12. Hafta
Sınıf Rehberlik Etkinliklerinin Uygulanması
13. Hafta
Kariyer Danışmanlığı Görüşmeleri ve Süpervizyonu
14. Hafta
Kariyer Danışmanlığı Görüşmeleri ve Süpervizyonu
15. Hafta
Kariyer Danışmanlığı Görüşmeleri ve Süpervizyonu
16. Hafta
Kariyer Danışmanlığı Görüşmeleri ve Süpervizyonu
17. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
? Özyürek, R. (Ed.) (2008). Kariyer yolculuğu. Ankara: AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi. ? Korkut Owen, R. Özyürek, ve D. Owen (Ed), Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik: Meslekleşme sürecinde ilerlemeler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. (s. 51-81) ? Yeşilyaprak, B. (Ed.) (2016). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı: Kuramdan uygulamaya (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. ? Amundson N.E., Poehnell G., ve Pattern M. (2005). Mesleki teleskop: Kendine ve etrafa bakmak, karar vermek (Çev. Fidan Korkut Owen). Ankara: Anı Yayıncılık. ? Korkut Owen, F. Acar, T., Demir, Y., Haskan, Ö., Kabalcı, T., Karakuş, G., Kutsal, D., Pekin, İ. M. ve Turhan, E. (2007). Mesleki değerler kartları (MEDEK). Ankara:.Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği. ? Korkut Owen, F. Acar, T., Demir, Y., Haskan, Ö., Kabalcı, T., Kutsal, D., Pekin, İ. M. ve Turhan, E. (2009). Mesleki rehberlik/kariyer danışmanlığında kart sıralama tekniği: Mesleki değerler ile ilgili bir çalışma. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 53-70. ? Korkut Owen, F., Mutlu Süral, T., Arıcı Şahin, F. ve Demirtaş Zorbaz, S. (2015). Kariyer yelkenlisi modeli. Ankara: Anı Yayıncılık. ? Sharf, R. S. (2017). Kariyer Gelişim Kuramlarının Kariyer danışmasına uygulanması (6. Baskı). (F. Bacanlı ve K. Öztemel, Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
20
Uygulama/Pratik
1
80
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
0
0
0
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
0
0
0
Final Sınavına Hazırlık
0
0
0
Ders Saati
12
2
24
Ara Sınava Hazırlık
0
0
0
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
0
0
0
Ödevler
4
4
16
Uygulama
3
10
30
Toplam İş Yükü
70
Toplam İş Yükü / 30
2,33
Dersin AKTS Kredisi
2
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ