Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Psikolojik danışma sürecinde temel ve ileri düzey becerilerinin işlevini kavrar 2) Temel düzey psikolojik danışma becerilerini kullanır 3) Psikolojik danışma sürecine etki eden beceriye dayalı faktörleri kavrar 4) Psikolojik danışma sürecindeki başlangıç aşaması kaygıları ile baş eder 5) Psikolojik danışma beceri öğretimi modelleri hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Psikolojik danışma sürecinde oturumları yönetme, danışan sorunlarını değerlendirme ve kavramlaştırma, amaç oluşturma, ileri psikolojik danışma becerilerini kullanma, strateji belirleme ve müdahale seçme, sonlandırma ve izleme konularında gerekli olan bilgi ve beceriler, ele alınan konular ile ilgili uygulamalar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı ve Uygulamalara İlişkin Gerekliliklerin, Öğrencilerin Rol ve Sorumluluklarının Tanımlanması
2. Hafta
Psikolojik Danışma Sürecine Genel Bir Bakış: Aşamalar, Psikolojik Danışma İlişkisi, Psikolojik Danışma Becerileri
3. Hafta
Danışanla İlk Görüşmenin Yapılması: Yapılandırma, Bilgilendirilmiş Onay Formu
4. Hafta
Danışanla İlk Görüşmenin Yapılması: İlk Görüşme İçin Ön Hazırlık
5. Hafta
Danışanla İlk Görüşmenin Yapılması ve Değerlendirilmesi: Temel Psikolojik Danışma Becerilerinin Değerlendirilmesi
6. Hafta
Psikolojik Danışma Oturumlarını Yönetme: Oturumun Başlatılması ve Sonlandırılması, Vaka Sunumları
7. Hafta
Temel Psikolojik Danışma Becerileri ve Psikolojik Danışma Sürecini Bütünleştirme
8. Hafta
AraSınav
9. Hafta
İleri Düzey Psikolojik Danışma Becerileri
10. Hafta
İleri Düzey Psikolojik Danışma Becerileri
11. Hafta
İleri Düzey Psikolojik Danışma Becerileri
12. Hafta
Vaka Kavramsallaştırma
13. Hafta
Vaka Kavramsallaştırma
14. Hafta
Psikolojik Danışmada Amaç Belirleme
15. Hafta
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Egan, G. (2004). Yardım becerileri alıştırmaları: Psikolojik danışmaya giriş (F. Akkoyun Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ivey, A. E., ve Ivey, M. B. (2003). Intentional interviewing and counseling: Facilitating client development in a multicultural society. California: Brooks/Cole. Meier, S. T., ve Davis, S. R. (2006). Psikolojik danışma: Temel öğeler. (S. Doğan (Ed.), D. Y. Bektaş, E. Ö. Kocabaş, S. Denizli Çev.). Ankara: Pegem Yayıncılık. Carnevale, J. (2000). Danışmanlık incileri (Çev.Albayrak, D.). İstanbul: Anahtar Kitaplar.? Voltan-Acar, N. (2009). Terapötik iletişim kişilerarası ilişkiler. Ankara: Nobel Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
20
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
0
0
0
Final Sınavına Hazırlık
1
16
16
Ders Saati
12
2
24
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
6
3
18
Uygulama
2
10
20
Akran değerlendirme
6
1
6
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
10
2
20
Toplam İş Yükü
116
Toplam İş Yükü / 30
3,86
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ