DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 2 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Emine Arzu Oral
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Davranış bozukluklarına ve sağaltımına ilişkin temel kuramları bilir, 2) Davranış bozuklukları hakkında kuramsal bilgiye başvurarak yetişkinlerde görülen belirtileri tanır-anlamlandırır, 3) Bedensel hastalıklar-belirtileriler davranış bozuklukları arasıdaki ilişkiyi bilir, yeterlikleri çerçevesinde anlamlandırır, 4) Davranış bozuklukları için medical desteğe yönelik duyarlılı gösterir, 5) Yeterlik alanı çerçevesinde rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini düzenler ve uygular, 6) Davranış bozuklukları için uygun yönlendirmeleri yapar, 7) Herhangi bir davranış bozukluğuna ilişkin müdahale süreçlerinde gereken ekip çalışmasını yürütür.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Farklı kuramlara göre davranış bozukluklarının tanımı ve nedenleri; klasik sınıflandırma ve DSM V tanı ölçütleri, DSM V tanı ölçütlerine göre erişkinlerde görülen davranış bozuklukluları, müdahale yöntemleri ve klinik gözlem. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Yetişkin Psikopatolojisi Temel Kavramlar. | 2. Hafta | Sınıflandırma ve Tanılama SistemleriK apsamında Yetişkinlerde Görülen Bozuklukları Tanımada-Tanılamada Kullanılan Ölçme Araçları.Özel Gereksinimli Bireyler | 3. Hafta | Kaygı Bozuklukları | 4. Hafta | Depresyon Bozuklukları | 5. Hafta | İki Uçlu Bozukluklar | 6. Hafta | Takıntı ve Zorlantı Bozukluğu | 7. Hafta | Örselenme ve Tetikleyici Etkenle Ilişkili Zorluklar | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Bedensel Belirti Bozuklukları | 10. Hafta | Cinsel Işlev Bozuklukları | 11. Hafta | Madde ile Ilişkili Bozukluklar ve Bağımlılık Bozuklukları | 12. Hafta | Nörobilişsel Bozukluklar | 13. Hafta | Çözülme Bozuklukları/Şizofreni Açılımı Kapsamında ve Psikozla Giden Diğer Bozukluklar | 14. Hafta | | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | AmerikanPsikiyatriBirliği (2014). Mental BozukluklarınTanısalveSayımsal El Kitabı, BeşinciBaskıBaskı, (çev.yay.yön. ErtuğrulKöroğlu), Ankara: HekimlerYayınBirliği. Öztürk, M.O.,veUluşahin, A. (2010) RuhSağlığıveBozuklukları. İstanbul: Nobel TıpKitabevleri.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 6 | 6 | Ders Saati | 12 | 2 | 24 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 6 | 6 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 12 | 24 | Toplam İş Yükü | | | 86 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,86 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 2 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |