DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Emine Arzu Oral
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Davranış bozukluklarına ve sağaltımına ilişkin temel kuramları bilir 2) Davranış bozuklukları hakkında kuramsal bilgiye başvurarak çocuk ve ergenlerin gösterdiği belirtileri tanır-anlamlandırır. 3) Bedensel hastalıklar-belirtiler ile davranış bozuklukları arasıdaki ilişkiyi bilir 4) Davranış bozuklukları için medical desteğe duyarlılık gösterir. 5) Yeterlik alanı çerçevesinde müdahale düzenler ve uygular 6) Yeterlik alanı dışında olduğu belirlenen davranış bozuklukları için uygun yönlendirmeleri yapar. 7) Herhangi bir davranış bozukluğuna ilişkin müdahale süreçlerinde gereken ekip çalışmasını yürütür.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Çocukluk ve ergenlik dönemlerinde görülen davranış bozukluklarının nedenleri, sınıflandırılması, tanı ölçütleri ve DSM V tanı ölçütlerine göre çocuk ve ergenlerde görülen davranış bozuklukluları, müdahale yöntemleri ve klinik gözlem. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Temel Kavramlar.Psikopatolojinin Tarihçesi. | 2. Hafta | Ergen Davranış Bozuklukları ve Tanımada-Tanılamada Kullanılan Ölçme Araçları .Gelişimsel Davranış Sorunları ile Davranış Bozukluklarını Ayırdetme.Klinik Ilgi Odağı Olabilecek Durumlar | 3. Hafta | Avantaj (Üstünler) ve Dezavantajlı (Anlıksal Yetiyitimi Olan) Nitelikler Gösteren Çocuk ve Ergenler | 4. Hafta | Nörogelişimsel Bozukluklaranlıksal Yetiyitimi | 5. Hafta | Nörogelişimsel Bozukluklar Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu | 6. Hafta | Nörogelişimsel Bozukluklar İletişim Bozuklukları | 7. Hafta | Nörogelişimsel Bozukluklar. Özgül Öğrenme Güçlüğü | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Nörogelişimsel Bozukluklar.Otizm/Asperger Bozukluğu | 10. Hafta | Kaygı Bozuklukları /Madde Kullanım Bozukluğu ve Bağımlılık | 11. Hafta | Beslenme Ve Yeme Bozuklukları | 12. Hafta | Dışa Atım Bozuklukları | 13. Hafta | Davranım Bozuklukları | 14. Hafta | Psikozla Seyreden Bozukluklar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Zorunlu Kaynaklar 1. Kuzucu, Y (2017) Küçükler için Büyüklere-Çocuk ve ergen ruh sağlığı. (5. Baskı) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık 2. Morrison, J.(2014). DSM-5'i Kolaylaştıran Klinisyenler için Tanı Rehberi (çeviri: H.U.Kural) Nobel Akademik Yayıncılık Önerilen Kaynaklar 1. Bakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk Ruh Sağlığı ve Uyum Bozuklukları. Ankara: Anı Yayıncılık. 2. Cirhinlioğlu, F.G. (2001). Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi: Okulöncesi Dönem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 3. Dsm - 5 Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal Elkitabı (çev.yönetm. Ertuğrul Köroğlu)HYB Yayıncılık.Ankara 4. Ollendrick, T.H. and Hersen, M. (1989). Handbook of Child Psychopathology, New York: Plenum Press. 5. Öztürk, M.O. (1995). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Ankara: Hekimler Yayın Birliği. 6. Yüksel-Şahin, F. (2018). Psikolojik danışmanlar için el kitabı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 6 | 6 | Ders Saati | 12 | 2 | 24 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 6 | 6 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 15 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 92 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |