Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Test dışı tekniklerin kullanım amaçlarını bilir. 2) Bireyi tanımada uygun test dışı teknikleri seçer ve uygular. 3) Test dışı tekniklerin sonuçlarını uygun bir şekilde yorumlar. 4)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı ve Uygulamalara İlişkin Gerekliliklerin, Öğrencilerin Rol ve Sorumluluklarının Tanımlanması
2. Hafta
Eğitimde Psikolojik Danışma Hizmetleri ve Bireysel Farklılıkların Önemi
3. Hafta
Eğitimde Bireyi Tanıma, Bireyi Tanımada Kullanılan Test ve Test Dışı Teknikler
4. Hafta
Bireyi Tanımada Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler: Otobiyografi, Anket
5. Hafta
Bireyi Tanımada Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler:Problem Tarama Listesi, Arzu listesi, Zaman Çizelgesi,Öz Değerlendirme Ölçekleri, Öğrenci Tanıma Fişi, Kime Göre Ben Neyim , Genogram,
6. Hafta
Bireyi Tanımada Gözleme Dayalı Teknikler: Gözlem Teknikleri,
7. Hafta
Bireyi Tanımada Gözleme Dayalı Teknikler: Derecelendirme Ölçekleri
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Bireyi Tanımada Başkalarının Kanılarına Dayalı Teknikler: Sosyometri, Kimdir Bu, Sosyal Uzaklık Ölçeği, Akran Değerlendirme
10. Hafta
Bireyi Tanımada Etkileşimsel Teknikler: Psikodrama,Sosyodrama,Yaratıcı Drama,Oyun Terapisi,görüşme, Veli görüşmeleri, Ev Ziyaretleri, Veli Toplantıları
11. Hafta
Diğer Test Dışı Teknikler: Bibliyoterapi, Sineterapi, Hobi Terapisi,
12. Hafta
Sanat terapisi
13. Hafta
PDR Alanında Kullanılan Öğrenci Dosya Sistemi
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ZORUNLU KAYNAKLAR Şahin, C. (2015). Bireyi Tanıma Teknikleri. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
ÖNERİLEN KAYNAKLAR Çakır, A., ve Şenel, İ. (2013). Bireyi Tanıma Tekniklerinde Test Dışı Teknikler. Taşhan Kitap Yayınevi: İstanbul. Erözkan, A. (2014). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Test Dışı Teknikler. Mentis Yayıncılık: Ankara. Karataş, Z. ve Yavuzer, Y. (2019). Bireyi Tanımada Test Dışı Teknikler. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. Özgüven, İ. E. (2012). Bireyi Tanıma Teknikleri. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Örnek Olay Sunumu
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
3
36
Final Sınavına Hazırlık
1
4
4
Ders Saati
12
3
36
Ara Sınava Hazırlık
1
4
4
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Vaka Çalışması Sunumu
1
6
6
Toplam İş Yükü
88
Toplam İş Yükü / 30
2,93
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ