DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Nazife Üzbe Atalay
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Karakter ve değer eğitimi alanındaki temel kavramları bilir. 2) Karakter ve değer eğitiminin Türkiye ve Dünyadaki uygulamalarını bilir. 3) Karakter ve değer eğitimi için öğretim planı yapar ve uygular. 4) Değerlerin psikolojik ve bireysel temelleri hakkında bilgi sahibi olur. 5) Değerler eğitiminde kullanılan temel süreç ve ilkelerin farkında olur. 6) Temel insan hakları, etik, çok kültürlülük kavramlarını tartışır. 7) Kendi iyi oluşuna katkı sağlayan karakter güçlerinin farkında olur. 8) Karakter güçleri ve erdemler ile ilgili okul ortamında yapılacak etkinlikler geliştirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri | 2. Hafta | Temel Kavramlar | 3. Hafta | Temel İnsan Hakları ve Evrensel Değerler | 4. Hafta | Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması | 5. Hafta | Değerlerin Psikolojik ve Bireysel Temelleri | 6. Hafta | İyi Oluş Modelinde Karakter ve Değer Eğitimi | 7. Hafta | Bilgelik Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri | 8. Hafta | Vize haftası | 9. Hafta | Cesaret Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri | 10. Hafta | İnsanlık Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri | 11. Hafta | Adalet Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri | 12. Hafta | Ölçülülük Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri | 13. Hafta | Aşkınlık Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri | 14. Hafta | Resmi Tatil | 15. Hafta | Final Haftası |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ergüner Tekinalp, B. & Işık, Ş. (2015). Eğitimde Pozitif Psikoloji Uygulamaları. Pegem A Yayıncılık. Kağan, M. & Yılmaz, N. (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Pegem A Yayıncılık. Snyder, C. R. & Lopez, S. J. (2007). Positive Psychology. The Scientific and Pratical Explorations of Human Strengths. Sage Publications. Seligman, M. E. P. & Christopher Peterson, C. (2004). Character Strengths and Virtues. Oxford University Press |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 30 | Uygulama/Pratik | 1 | 10 | Proje | 1 | 10 | Makale Sunuşu | 1 | 20 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 12 | 2 | 24 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 1 | 6 | 6 | Proje | 1 | 15 | 15 | Uygulama | 1 | 5 | 5 | Makale Sunuşu | 1 | 3 | 3 | Vaka Çalışması Sunumu | 1 | 7 | 7 | Toplam İş Yükü | | | 84 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |