Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ RPSD206 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Nazife Üzbe Atalay
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Karakter ve değer eğitimi alanındaki temel kavramları bilir.
2) Karakter ve değer eğitiminin Türkiye ve Dünyadaki uygulamalarını bilir.
3) Karakter ve değer eğitimi için öğretim planı yapar ve uygular.
4) Değerlerin psikolojik ve bireysel temelleri hakkında bilgi sahibi olur.
5) Değerler eğitiminde kullanılan temel süreç ve ilkelerin farkında olur.
6) Temel insan hakları, etik, çok kültürlülük kavramlarını tartışır.
7) Kendi iyi oluşuna katkı sağlayan karakter güçlerinin farkında olur.
8) Karakter güçleri ve erdemler ile ilgili okul ortamında yapılacak etkinlikler geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta Temel Kavramlar
3. Hafta Temel İnsan Hakları ve Evrensel Değerler
4. Hafta Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması
5. Hafta Değerlerin Psikolojik ve Bireysel Temelleri
6. Hafta İyi Oluş Modelinde Karakter ve Değer Eğitimi
7. Hafta Bilgelik Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri
8. Hafta Vize haftası
9. Hafta Cesaret Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri
10. Hafta İnsanlık Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri
11. Hafta Adalet Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri
12. Hafta Ölçülülük Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri
13. Hafta Aşkınlık Erdemi ve Bağlantılı Karakter Güçleri
14. Hafta Resmi Tatil
15. Hafta Final Haftası
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARErgüner Tekinalp, B. & Işık, Ş. (2015). Eğitimde Pozitif Psikoloji Uygulamaları. Pegem A Yayıncılık.
Kağan, M. & Yılmaz, N. (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Pegem A Yayıncılık.
Snyder, C. R. & Lopez, S. J. (2007). Positive Psychology. The Scientific and Pratical Explorations of Human Strengths. Sage Publications.
Seligman, M. E. P. & Christopher Peterson, C. (2004). Character Strengths and Virtues. Oxford University Press
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev130
Uygulama/Pratik110
Proje110
Makale Sunuşu120
Örnek Olay Sunumu130
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati12224
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler166
Proje11515
Uygulama155
Makale Sunuşu133
Vaka Çalışması Sunumu177
Toplam İş Yükü84
Toplam İş Yükü / 302,8
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1  X   X   X          
P2               
P3  X   X            
P4    X       X   X   X   X
P5    X           X   X
P6               
P7  X   X   X       X   X   X
P8  X   X   X       X   X   X
P9               
P10               
P11               
P12               
P13  X   X   X         X   X
P14               
P15      X          
P16               
P17  X   X   X   X   X   X   X   X
P18  X   X