Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI RPSD204 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 2

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS2
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Figen Çok
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Normallik ve anormallik kavramlarının, Uyum bozukluklarının farkına varır,
2) Aile döngüsü içerisinde uyum bozukluklarını inceler,
3) Farklı gelişim dönemlerinde ortaya çıkan uyum problemlerini inceler,
4) Uyum bozukluklarında koruyucu ve risk faktörlerini ve başa çıkma yöntemlerini irdeler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIDers insan yaşamında farklı gelişimsel evrelerde yaşanabilen gelişimsel zorlukları ve uyum sorunlarına ilişkin konuları kapsar.Gelişimin yaşam dönemleri boyunca uyum sorunları ile incelenmesi amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Dersin Tanıtımı
2. Hafta 2. Tanıtım: ?Bir kitap olsam? etkinliği
3. Hafta Yaşam Dönemleri Gözden Geçirme
4. Hafta Zorlu Yaşam Olayları ve Uyum Kanal B Yayını
5. Hafta 3. Doğum öncesi gelişim ve uyum sorunlarına etkisi, bebeklik dönemi ve uyum sorunları
6. Hafta 4. Erken Çocukluk Döneminde Görülen Uyum Sorunları
7. Hafta 5. Orta ve geç çocukluk döneminde Görülen Uyum Sorunları
8. Hafta 6. Orta ve geç çocukluk döneminde Görülen Uyum Sorunları-II
9. Hafta 7. Ergenlik Döneminde Görülen Uyum Sorunları ve Riskli Davranışlar
10. Hafta 8. Ara Sınav
11. Hafta 9. Yetişkinliğe geçiş ve gelişimsel krizler
12. Hafta 10. Genç Yetişkinlik Döneminde Görülen Uyum Sorunları
13. Hafta 11. Orta Yetişkinlik Döneminde Görülen Uyum Sorunları
14. Hafta 12. Yaşlılık Döneminde Görülen Uyum Sorunları
15. Hafta 13. Poster Sunumları
16. Hafta 14. Ders değerlendirme
17. Hafta 15. 15. Final haftası
18. Hafta
19. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaştemur, Ş. (2020) (Ed).Yaşam dönemleri ve uyum sorunları, Ankara: Nobel Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,konu temelli araştırma, poster sunumu
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Diğer120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12112
Final Sınavına Hazırlık155
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler188
Toplam İş Yükü60
Toplam İş Yükü / 302
Dersin AKTS Kredisi2
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4  X      
P5  X   X   X  
P6      X  
P7       
P8      X   X
P9       
P10       
P11      X   X
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17        X
P18