DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 2 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Figen Çok
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Normallik ve anormallik kavramlarının, Uyum bozukluklarının farkına varır, 2) Aile döngüsü içerisinde uyum bozukluklarını inceler, 3) Farklı gelişim dönemlerinde ortaya çıkan uyum problemlerini inceler, 4) Uyum bozukluklarında koruyucu ve risk faktörlerini ve başa çıkma yöntemlerini irdeler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Ders insan yaşamında farklı gelişimsel evrelerde yaşanabilen gelişimsel zorlukları ve uyum sorunlarına ilişkin konuları kapsar.Gelişimin yaşam dönemleri boyunca uyum sorunları ile incelenmesi amaçlanmaktadır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1. Dersin Tanıtımı | 2. Hafta | 2. Tanıtım: ?Bir kitap olsam? etkinliği | 3. Hafta | Yaşam Dönemleri Gözden Geçirme | 4. Hafta | Zorlu Yaşam Olayları ve Uyum Kanal B Yayını | 5. Hafta | 3. Doğum öncesi gelişim ve uyum sorunlarına etkisi, bebeklik dönemi ve uyum sorunları | 6. Hafta | 4. Erken Çocukluk Döneminde Görülen Uyum Sorunları | 7. Hafta | 5. Orta ve geç çocukluk döneminde Görülen Uyum Sorunları | 8. Hafta | 6. Orta ve geç çocukluk döneminde Görülen Uyum Sorunları-II | 9. Hafta | 7. Ergenlik Döneminde Görülen Uyum Sorunları ve Riskli Davranışlar | 10. Hafta | 8. Ara Sınav | 11. Hafta | 9. Yetişkinliğe geçiş ve gelişimsel krizler | 12. Hafta | 10. Genç Yetişkinlik Döneminde Görülen Uyum Sorunları | 13. Hafta | 11. Orta Yetişkinlik Döneminde Görülen Uyum Sorunları | 14. Hafta | 12. Yaşlılık Döneminde Görülen Uyum Sorunları | 15. Hafta | 13. Poster Sunumları | 16. Hafta | 14. Ders değerlendirme | 17. Hafta | 15. 15. Final haftası | 18. Hafta | | 19. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Baştemur, Ş. (2020) (Ed).Yaşam dönemleri ve uyum sorunları, Ankara: Nobel Yayıncılık. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,konu temelli araştırma, poster sunumu |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 1 | 12 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 8 | 8 | Toplam İş Yükü | | | 60 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 2 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |