Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenmeyle ilgili temel kavramları bilir. 2) Öğrenilmiş ve öğrenilmemiş davranış ayrımını yapabilir. 3) Öğrenmeyle ilgili temel kuramları bilir. 4) Kuramlarda açıklanan öğrenme süreçlerini karşılaştırabilir. 5) Eğitim etkinliklerini düzenlemede öğrenme süreçlerinin yerini ve önemini bilir 6) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde öğrenme ilke ve süreçlerinin yerini tanımlar. 7) Mesleki ve günlük yaşamında öğrenme ilkelerini uygulama becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Psikolojiye Giriş
DERS TANIMI
Öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen (öğrenen, öğrenme malzemesi, öğrenme stratejisi, öğrenme ortamı ile ilgili) etkenler, öğrenme kuramları (davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, hümanist yaklaşım), etkili öğrenme yöntem ve teknikleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Genel Giriş Dersin Tanıtımı
2. Hafta
Temel kavramlar ve ilkeler. Öğrenme psikolojisinde bilimsel yöntem
Davranışçı öğrenme kuramları II Edimsel Koşullanma)
6. Hafta
Sosyal Bilişsel Kuram
7. Hafta
Bilişselciliğe Giriş
8. Hafta
Ara değerlendirme
9. Hafta
Hafızanın Temel Bileşenleri
10. Hafta
Uzun Süreli Hafıza- Depolama ve Kodlama
11. Hafta
USB-Bilginin yapısı-Unutma
12. Hafta
Üst Biliş ve Öz düzenleyici öğrenme
13. Hafta
Güdülenme
14. Hafta
Genel Değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Arık, A. (1991). Öğrenme Psikolojisine Giriş. İstanbul: İÜEF Bacanlı, H. (2000). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınevi Bower, G. H. Ve Hilgard, E.R (1982). Theories of Learning. (Fifth edition). Englewood Cliffs: Prentice-Hall Inc. Ornmrod, J. E. (2018). Öğrenme psikolojisi. Ankara: Nobel Yayınevi Özyürek, M. (2002). Sınıf Yönetimi. Ankara: Karatepe Yayınları. Powell, R. A., Honey, P. L., & Symbaluk, D. G. (2016). Introduction to learning and behavior (5th edition). Boston: Cengage Learning. Schunk, D. H. (2014). Öğrenme teorileri, eğitimsel bir bakışla. Ankara: Nobel Yayınevi https://www.saylor.org/site/syllabus.php?cid=201
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
2
24
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
18
36
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ