Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ RPSD203 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Cansu Hazal Güçlü
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenmeyle ilgili temel kavramları bilir.
2) Öğrenilmiş ve öğrenilmemiş davranış ayrımını yapabilir.
3) Öğrenmeyle ilgili temel kuramları bilir.
4) Kuramlarda açıklanan öğrenme süreçlerini karşılaştırabilir.
5) Eğitim etkinliklerini düzenlemede öğrenme süreçlerinin yerini ve önemini bilir
6) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde öğrenme ilke ve süreçlerinin yerini tanımlar.
7) Mesleki ve günlük yaşamında öğrenme ilkelerini uygulama becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERPsikolojiye Giriş
DERS TANIMIÖğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen (öğrenen, öğrenme malzemesi, öğrenme stratejisi, öğrenme ortamı ile ilgili) etkenler, öğrenme kuramları (davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, hümanist yaklaşım), etkili öğrenme yöntem ve teknikleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Genel Giriş Dersin Tanıtımı
2. Hafta Temel kavramlar ve ilkeler. Öğrenme psikolojisinde bilimsel yöntem
3. Hafta Öğrenme ve Beyin
4. Hafta Öğrenme teorileri: Davranışçı ? Çağrışımcı (Klasik koşullanma)
5. Hafta Davranışçı öğrenme kuramları II Edimsel Koşullanma)
6. Hafta Sosyal Bilişsel Kuram
7. Hafta Bilişselciliğe Giriş
8. Hafta Ara değerlendirme
9. Hafta Hafızanın Temel Bileşenleri
10. Hafta Uzun Süreli Hafıza- Depolama ve Kodlama
11. Hafta USB-Bilginin yapısı-Unutma
12. Hafta Üst Biliş ve Öz düzenleyici öğrenme
13. Hafta Güdülenme
14. Hafta Genel Değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArık, A. (1991). Öğrenme Psikolojisine Giriş. İstanbul: İÜEF
Bacanlı, H. (2000). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınevi
Bower, G. H. Ve Hilgard, E.R (1982). Theories of Learning. (Fifth edition). Englewood Cliffs: Prentice-Hall Inc.
Ornmrod, J. E. (2018). Öğrenme psikolojisi. Ankara: Nobel Yayınevi
Özyürek, M. (2002). Sınıf Yönetimi. Ankara: Karatepe Yayınları.
Powell, R. A., Honey, P. L., & Symbaluk, D. G. (2016). Introduction to learning and behavior (5th edition). Boston: Cengage Learning.
Schunk, D. H. (2014). Öğrenme teorileri, eğitimsel bir bakışla. Ankara: Nobel Yayınevi
https://www.saylor.org/site/syllabus.php?cid=201
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev220
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler21836
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1              X
P2             
P3             
P4             
P5  X   X   X   X      
P6    X   X        
P7          X   X  
P8             
P9             
P10             
P11              X
P12             
P13              X
P14             
P15             
P16             
P17             
P18