DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Doktor Elmas Gülcan Atalar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İnsan davranışları ile ilgili temel fizyolojik süreçleri ayırt eder, 2) Fizyolojik psikolojinin temel ilkelerini eğitimsel uygulamalarda kullanır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Fizyolojik psikolojinin alanı ve araştırma yöntemleri; organizmanın fizyolojisi ve anatomisi, davranım mekanizmaları, duyu işlevleri, motor işlevler ve duygular, güdü ve güdünün fizyolojik temelleri, işlevsel bozukluklar ve bu bozuklukların nedenleri. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Fizyolojik Psikoloji ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık İlişkisi | 2. Hafta | Davranışın Fizyolojik Temellerine İlişkin Temel Bilgiler, Araştırma Yöntemleri | 3. Hafta | Hücre, Sinir Hücreleri, Nöronal ve Sinaptik İletişim, Sinir Sistemi | 4. Hafta | Endokrinal Sistem | 5. Hafta | Görme, Duyma ve Soma Duyumları | 6. Hafta | Görme, Duyma ve Soma Duyumlarına İlişkin Psikolojik Rahatsızlıkları Ve Fizyolojik Kökenleri | 7. Hafta | Hareket ve Beynin Hareket Kontrolü | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Uyku Ve Uyanıklıkla İlgili Fizyolojik Temeller ve Uyku Bozuklukları | 10. Hafta | Saldırgan Davranış ve Fizyolojisi | 11. Hafta | Öğrenme Ve Pekiştirme Davranışını ve İlgili Davranışların Fizyolojisi ve Biyokimyası ve Öğrenme Bozukluklarıyla İlişkisi | 12. Hafta | Duygulanımla İlişkili Bozuklukların Fizyolojisi | 13. Hafta | Okuma ve Yazma ile İlgili Bozuklukların Fizyolojisi | 14. Hafta | Genel Değerlendirme | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | ? Aktümsek., A. (2001). Anatomi ve Fizyoloji: İnsan Biyolojisi. Ankara: Nobel Yayınevi ? James W. Kalat. (2003). Biological Psychology (8th ed.). California: Wadsworth Publishing ? Carlson, N. R. (2004). Foundations of Physiological Psychology (6th Edition) (with Neuroscience Animations and Student Study Guide CD-ROM) .Boston: Allyn & Bacon
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 12 | 2 | 24 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 92 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |