Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gelişim psikolojisinin temel kavram, ilke ve yöntemlerini, gelişimi etkileyen faktörleri açıklar, 2) Gelişim alanlarını, dönemlerini ve görevlerini tanımlar, 3) Çocukluk ve Ergenlik döneminde bedensel gelişim, bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve psiko-sosyal gelişimi değerlendirir, 4) Çocuk ve Ergen gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde inceler, 5) Çocuk ve ergenlerin gelişim dönemine özgü ortak eğilim ve davranışların farkına varır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Gelişimle ilgili temel kavram ve ilkeler, gelişimi etkileyen faktörler: kalıtsal faktörler, çevresel faktörler, tarihsel zaman faktörü; gelişim kuramları: Freud?un psiko-seksüel gelişim kuramı, Erikson?un psiko-sosyal gelişim kuramı, Piaget?nin bilişsel gelişim kuramı, Maslow?un kişilik gelişimi kuramı, Levinson?un gelişim kuramı, ekolojik yaklaşım (Bronfenbrenner); doğum öncesi gelişim, çocukluk döneminde bedensel gelişim, bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi; ergenlik döneminde bedensel gelişim, ergenliğe özgü gelişim görevleri, ergenlikte bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi ve psiko-sosyal gelişim.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, Dersin Amaç ve Hedeflerini Konuşma
2. Hafta
Gelişim Psikolojisine Giriş, Gelişim Psikolojisinde Tartışılan Konular,Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri
3. Hafta
Gelişim Psikolojisinde Temel kavramlar, İlkeler ve Gelişim Dönemleri
4. Hafta
Gelişim Kuramları- Genel Bakış
5. Hafta
Gelişim Kuramları- Genel Bakış
6. Hafta
Fiziksel Gelişim ve Motor Gelişim (Çocuk ve Ergen)
7. Hafta
Cinsel Gelişim (Çocuk ve Ergen)
8. Hafta
Ara sınav (Çocuk ve Ergen)
9. Hafta
Bilişsel gelişim ve Dil Gelişimi (Çocuk ve Ergen)
10. Hafta
Bilişsel gelişim ve Dil Gelişimi (Çocuk ve Ergen)
11. Hafta
Duygusal gelişim ve Toplumsal Gelişim (Çocuk ve Ergen)
12. Hafta
Ahlak Gelişimi (Çocuk ve Ergen)
13. Hafta
Kimlik Gelişimi (Çocuk ve Ergen)
14. Hafta
Genel Değerlendirme (Çocuk ve Ergen)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
İnanç, B.Y., Bilgin, M. , Atıcı, M.K. (2011). Gelişim Psikolojisi: Çocuk ve Ergen Gelişimi, Pegem: Ankara
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
2
24
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
12
2
24
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
3
11
33
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ