Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Pozitif bir bilim dalı olarak psikolojiyi tanımlar, 2) Psikolojinin güncel konularını ve kavramlarını bilir, 3) Kendilerinin ve başkalarının kişilik özellikleri ve davranışlarına ilişkin bilimsel farkındalık geliştirebilir, kişilik özellikleri ve davranışları psikoloji kavramları ve kuramları ile tanımlar, 4) Eleştirel düşünceyi kavrayarak içselleştirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Dersin Amacı: Pozitif bir bilim dalı olan psikolojinin güncel konularını ve kavramlarını öğrenerek, öğrencilerin kendilerinin ve başkalarının kişilik özellikleri ve davranışlarına ilişkin bilimsel farkındalık geliştirmelerini sağlamak. Kişilik özellikleri ve davranışları psikoloji kavramları ve kuramları ile tanımlama; eleştirel düşünceyi kavrayarak içselleştirme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Psikolojinin tanımı, psikoloji tarihi, psikolojinin alanları (sosyal psikoloji, klinik psikoloji, eğitim psikolojisi vb.); psikoloji kuramları (davranışcı kuramlar, bilişsel kuramlar, varoluşçu kuram vb.); psikolojinin biyolojik temelleri, zeka ve kuramları, duyum ve algılama, bellek; kişilik ve kuramları normal dışı davranışlar, güdülenme, heyecan, savunma mekanizmaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta
Psikolojinin Doğası ve Psikolojide Araştırma Yöntemleri
3. Hafta
Davranışın Evrimsel, Biyolojik ve Sinirsel Temelleri
4. Hafta
Duygulanım ve Algı / Zihin, Bilinç ve Değişen Durumlar
5. Hafta
Duygular, Motivasyon, Stres Başa Çıkma ve Sağlık
6. Hafta
Yaşam Boyu Gelişim
7. Hafta
İnsan Kişiliğini Anlama
8. Hafta
Vize haftası
9. Hafta
Öğrenme ve Davranış Analizi
10. Hafta
Öğrenme ve Davranış Analizi / Bellek
11. Hafta
Zeka ve Zeka Ölçümü
12. Hafta
Psikolojik Bozukluklar ve Psikolojik Rahatsızlıklar İçin Terapiler
13. Hafta
Sosyal Psikoloji
14. Hafta
Pozitif Psikoloji/ Psikolojik Danışma ve Psikoterapi
15. Hafta
Final Haftası
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ZORUNLU KAYNAKLAR ? Işık, Ş. (2018). Psikolojiye Giriş. Ankara: Pegem Yayıncılık.
ÖNERİLEN KAYNKLAR ? Gerrig, R. J. & Zimbardo, P. G. (2018). Psikoloji ve Yaşam. (Çev. G. Sart). Ankara: Nobel Yayıncılık. ? Atkinson, R. (2004). Psychology. Ally&Bacon, Pearson. ? Plotnik, R. (2009). Psikolojiye Giriş, Kaknüs Yayınları. ? Morgan, C. (2000). Psikolojiye Giriş, Meteksan Matbaacılık. ? Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Örnek Olay İncelemesi,Diğer,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Proje
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
3
36
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
12
2
24
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
10
10
Proje
1
20
20
Toplam İş Yükü
122
Toplam İş Yükü / 30
4,06
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ