Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM GNKE447 - 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Fatma Özlem Bay Gülveren
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İnsan ilişkileri ve iletişime ilişkin kuramsal açıklamaları bilir
2) İnsan ilişkileri ve iletişime ilişkin kavram ve süreçleri bireysel-gelişimsel yaşam özelikleri üzerinden değerlendirir.
3) Farklı gelişimsel süreçler ve sosyal roller kapsamında iletişim süreçlerini değerlendirir.
4) Kişilerarası ilişki süreçlerinde kendini farketmeye ve geliştirmeye isteklidir
5) Kişilerarası ilişki becerileri ile yardım becerileri arasındaki ilişkiyi açıklar
6) Mesleki ve kişisel eylem alanlarında etkili iletişim becerilerini kullanır
7) Kişilerarası ilişkilerde bireysel farklılıklara saygı duyar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması; insanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler); kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar); gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri); insanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler; cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler; kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma; iletişim ve iletişim hataları; etkili iletişim becerileri; kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları; kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma- ders izlencesi hakkında bilgilendirme
2. Hafta İletişim Nedir? İnsanlarda İletişim: İnsan İletişiminde Gelişim Dönemleri/ Eğitimde İletişim/ Yaklaşımlar: Anlambilim Okulu-Süreç Okulu
3. Hafta İletişim Elemanları: Kaynak-Mesaj
4. Hafta İletişim Elemanları: Kanal (sözlü-sözsüz iletişim)-Alıcı-Dönüt
5. Hafta Bir İletişim Süreci Olarak Öğretme-Öğrenme: sınıfta Öğretmenin amacı/ Sınıfta demokratik Ortam/ sınıfta katılım/ sınıfta otorite ve çatışma/ Empati kurma/ öğretmene öneriler/ öğrenci sorumluluğu
6. Hafta Örgütsel İletişim ve Yönetici Sorumluluğu: 1)formal İletişim: yukarıdan aşağı iletişim/ aşağıdan yukarı iletişim 2)informal iletişim:örgütlerde iletişim engelleri / stratejiler/ etkili iletişimde aranan özellikler
7. Hafta Metinler Üzerinden İnsan kavramını tartışmak: EMİL ZOLA: Hayvanlaşan İnsan/ TOLSTOY: İnsan Ne İle Yaşar/ MARK TWAİN: İnsan Nedir?
8. Hafta -VİZE-
9. Hafta sunumlar (seçilecek film-dizi-reklam filmi üzerinden iletişim problemlerini tespit etmek, tartışmak ve çözümler üretmek)
10. Hafta sunumlar (seçilecek film-dizi-reklam filmi üzerinden iletişim problemlerini tespit etmek, tartışmak ve çözümler üretmek)
11. Hafta sunumlar (seçilecek film-dizi-reklam filmi üzerinden iletişim problemlerini tespit etmek, tartışmak ve çözümler üretmek)
12. Hafta sunumlar (seçilecek film-dizi-reklam filmi üzerinden iletişim problemlerini tespit etmek, tartışmak ve çözümler üretmek)
13. Hafta sunumlar (seçilecek film-dizi-reklam filmi üzerinden iletişim problemlerini tespit etmek, tartışmak ve çözümler üretmek)
14. Hafta sunumlar (seçilecek film-dizi-reklam filmi üzerinden iletişim problemlerini tespit etmek, tartışmak ve çözümler üretmek)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR? ERGİN Akif, (2014), Eğitimde Etkili İletişim, Ank: Anı Yayıncılık
? ZILLIOĞLU, Merih (1993), İletişim Nedir?, İst: Cem Yayınevi.
? USLUATA, Ayseli, (1991), İletişim, İst: İletişim Yayınları
? EVLİYAOĞLU, Gökhan, (1987), İletişim psikolojisi, Psikolojik İletişim, Ank: Gazeteciler Cemiyeti Yayınları
? DÖKMEN, Üstün, (1994), Sanatta ve Günlük yaşamda İletişim çatışmaları ve Empati, İst: Sistem Yayıncılık
? İletişim Becerileri, Nobel yayınları
? Yönetimde İnsan İlişkilerinin Sırları, Eğitim Akademi yay.
? SOLAK, Adem, (2009), İnsan İlişkileri ve İletişim, Ankara: Hegem yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Örnek Olay Sunumu120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)12020
Toplam İş Yükü72
Toplam İş Yükü / 302,4
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1    X     X     X  
P2             
P3             
P4            X   X
P5      X       X  
P6             
P7  X     X     X    
P8             
P9             
P10             
P11             
P12             
P13      X        
P14             
P15             
P16             
P17            X   X
P18