Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM EĞİT459 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Çiğdem Kozaner
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanlarını açıklar.
2) Sürdürülebilirliğin sosyal, ekonomik ve çevresel boyutlarını değerlendirir.
3) Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından faydalarını açıklar.
4) Toplumsal değişimin sürdürülebilirlik üzerine etkisini çeşitli boyutlarıyla açıklar.
5) Doğal çevre, nüfus sorunları ve ekonomik sorunlar arasındaki ilişkiyi açıklar.
6) Sürdürülebilirlik ve eğitim arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
7) Sürdürülebilir kalkınma hedeflerine yönelik proje hazırlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre; ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders içeriğinin tanıtılması
2. Hafta Sürdürülebilirlik kavramı, sürdürülebilir kalkınma kavramı ve temel bileşenleri
3. Hafta Toplumsal değişimin yapısı ve boyutları ile sürdürülebilirlik
4. Hafta Eğitim ve sürdürülebilirlik ? Proje konularının berlirlenmesi
5. Hafta Sürdürülebilir kalkınma için eğitim alanında uygulama örnekleri
6. Hafta İnsanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik
7. Hafta Göç, yoksulluk ve eşitsizlik
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sürdürülebilir çevre
10. Hafta Küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik
11. Hafta Nüfus ve doğal çevre- Proje sunumları
12. Hafta Teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre-Proje sunumları
13. Hafta Proje sunumları
14. Hafta Dönem sonu sınavı
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArslan, F., Karadağ, A. & Aksak, P. (2018). Sürdürülebilir kalkınma ve Türkiye. Gazi Kitabevi.
Özgen, N. & Kahyaoğlu, M. ( 2019). Sürdürülebilir kalkınma. Ankara: Pegem Akademi
Ereş, F. (2021). Toplumsal kalkınma. Pegem Akademi
Köybaşı Şemin, F. (2022). Sürdürülebilir eğitim. Anı Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Proje,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje160
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar
Final Sınavı11010
Ödevler12424
Toplam İş Yükü117
Toplam İş Yükü / 303,9
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X   X        
P2             
P3             
P4             
P5             
P6             
P7  X   X   X        
P8             
P9             
P10             
P11             
P12             
P13             
P14             
P15             
P16             
P17             
P18  X   X   X