DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Emine Arzu Oral
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) ÖÖG ile ilgili temel kavramları açıklar, 2) Özel eğitime gereksinim duyan öğrenci ailelerinin geçirdiği psikolojik aşamaları ve özelliklerini açıklar, 3) Farklı ÖÖG olan bireylerin özelliklerini açıklar. 4) ÖÖG olan çocukların öğretmenlerine ve ailelerine çeşitli akademik becerilerini geliştirmeye yönelik rehberlik eder. 5) 6) 7) 8) 9) 10) 11) 12) 13) 14) 15)
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Özgül Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) ile ilgili temel kavramlar, her bir öğrenme güçlüğü alanında yer alan öğrencilerin genel özellikleri, öğrenme güçlüğünün nedenleri, beyin yapısı, sıklığı ve özel eğitimine dair genel bilgiler. Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin dikkatini artırma ve sürdürme ile ilgili stratejiler, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin akademik becerilerini geliştirmeye dayalı stratejiler, öğrenme güçlüğü olan yetişkinler ve özellikleri. Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitiminde aile katılımı ve aileleri ile görüşmede dikkat edilecekler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Özgül Öğrenme Güçlüğünün (ÖÖG) tanılanması, türleri ve özellikleri | 2. Hafta | ÖÖG nedenleri, beyin yapısı, sıklığı ve özel eğitimleri (okul öncesi) | 3. Hafta | ÖÖG olan çocukların okul yılları | 4. Hafta | Dikkati sağlama ve sürdürme | 5. Hafta | Öğrencinin derse katılımını sağlama, motivasyonu sağlama, bellek ve ilişkisel stratejiler | 6. Hafta | Akademik beceri öğretiminde bilişsel ve üst bilişsel strateji öğretimi a) Kendini talimatlandırma | 7. Hafta | Ara sınav | 8. Hafta | b) Hedef koyma c) Kendini izleme d) Kendini pekiştirme | 9. Hafta | ÖÖG olan çocukların aileleri ve öğrenme güçlüğü olan yetişkinler | 10. Hafta | ÖÖG olan çocuklar ve ailelerinin duygusal açıdan desteklenmesi Konuk: Bora Deveci, Türkiye Disleksi Vakfı Genel Sekreteri, Keçiören RAM Müdürü | 11. Hafta | Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitiminde aile katılımı | 12. Hafta | Seminer: Özel Gereksinimli Öğrencilerin Tıbbi ve Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi (5 Aralık 2022 Saat 10:00) | 13. Hafta | Kanıt temelli stratejiler | 14. Hafta | Final sınavı | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | - Öğretim üyesinin ÖYS?de paylaştığı sunumlar - Öğrenme Güçlüğü Sınıf İçi Destek Eğitim Seti (6 kitap) Editör: E. Rüya Özmen. Eğiten Kitap - Öğrenme Güçlüklerinde Değerlendirme ve Müdahale. Editörler: Halime Miray Sümer, Şaziye Seçkin Yılmaz. Anı Yayıncılık. - Disleksi-Özgül Öğrenme Güçlüğü. Psikonet - Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri. William N. Bender. Çeviri: Nobel Akademik Yayıncılık. - Öğrenme Güçlükleri. Editör: S. Sunay Yıldırım Doğru. Eğiten Kitap.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 15 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 123 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |