DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hukuk ve yönetim hukuku kavramlarında bilgi sahibi olabilecek, 2) Çocuk hakları, insan hakları ve çevre haklarında bilgi sahibi olabilecek, 3) Öğretmenlerin idari ve toplumsal yargı sürecinin nasıl olduğunu bilebilecek, 4) Türk Eğitim Sistemini etkileyen temel yasaların neler olduğunu bilebilecek, 5) Bilgi toplumu kavramı ve Türk Eğitim Sistemine Etkilerini tartışabilecek, 6) Küreselleşme ve Türk Eğitim Sistemine Etkilerini tartışabilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Hukuk ve yönetim hukukunun temel kavramları; yönetim hukukunun kaynakları; yönetimde haklar ve görevler; Çocuk Hakları Sözleşmesi ve İnsan Hakları Beyannamesi; öğretmenlerin idari ve yargısal denetimi; Türk Eğitim Sistemini kuran ve düzenleyen temel yasalar; eğitim paydaşlarının görev, hak ve sorumlulukları. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Hukuk ve yönetim hukuku kavramları | 2. Hafta | Yönetim hukukunun kaynakları | 3. Hafta | Yönetimde hak ve görev kavramları | 4. Hafta | Çocuk hakları ve insan hakları evrensel beyannamesi | 5. Hafta | Çevre hakkı ve Kyoto sözleşmesi | 6. Hafta | Öğretmenlerin yönetsel ve yargısal denetim süreci | 7. Hafta | Öğretmenlerin idari ve yargısal denetim süreci | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Türk Eğitim Sistemini etkileyen temel yasalar | 10. Hafta | Türk Eğitim Sistemini etkileyen temel yasalar | 11. Hafta | Bilgi toplumu kavramı ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri | 12. Hafta | Küreselleşme ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri | 13. Hafta | Soruşturma örnek olayı | 14. Hafta | Soruşturma örnek olayı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Akyüz, E. (1981). Eğitim Hukuku. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Araştırmaları Merkezi, AKYÜZ, E. (2000). Ulusal ve Uluslararası Hukukta Çocuğun Haklarının ve Güvenliğinin Korunması. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Akyüz, E. (1989). Çocuğun Güvenliği Sorunu, Ankara: Yargıçoğlu. Halil, C. ve Güner, S. (2001). Hukukun Temel Kavramları. Ankara: Siyasal Kitabevi. Gözübüyük, Ş. (2004). Hukuka Giriş. Ankara: Turhan.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 6 | 6 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 2 | 12 | 24 | Toplam İş Yükü | | | 123 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |