DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Yedinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Özgül Güler Bülbül
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Özel eğitim alanı ile ilgili temel kavramları açıklar 2) Özel eğitime gereksinim duyan öğrenci ailelerinin geçirdiği psikolojik aşamaları ve özelliklerini açıklar 3) Özel eğitim gereksinimi olan öğrenci gruplarından belli başlılarının özelliklerini açıklar 4) Farkı özel eğitim gereksinimi olan gruplar için programlarında nasıl uyarlama yapacaklarını açıklar 5) 6) 7) 8) 9)
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Özel eğitim alanı ile ilgili temel kavramlar, her bir özel eğitim gereksinimli öğrenci grubuna ilişkin tanılanması, nedenleri, sınıflaması, özellikleri ve eğitimsel desteğine ilikin yapılması gerekenler, erken müdahalenin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, üstün zekalı, otizm spektrum bozukluğu olan, duyusal ve davranışsal bozukluğu olan, özgül öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, gelişimi tehlike altında olan çocuklar ile özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin yasal durumu. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Özel eğitim alanına giriş ?temel kavramlar- | 2. Hafta | Özel Eğitime muhtaç olmanın nedenleri | 3. Hafta | Özel Eğitimin tarihçesi ve Farklı özelliğe sahip çocuk aileleri | 4. Hafta | Zeka geriliği olan çocuklar | 5. Hafta | Üstün zekalı/yetenekli çocuklar | 6. Hafta | Öğrenme güçlüğü gösteren çocuklar | 7. Hafta | Görme yetersizliği olan çocuklar | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | İşitme yetersizliği olan çocuklar | 10. Hafta | Otizm Spektrum bozukluğu olan çocuklar | 11. Hafta | Duyusal ve davranışsal bozuklukları olan çocuklar | 12. Hafta | Gelişimi tehlike altında olan çocuklar | 13. Hafta | Seminer: Özel Gereksinimli Öğrencilerin Tıbbi ve Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi (5 Aralık 2022 Saat 10:00) | 14. Hafta | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının (BEP) hazırlanması | 15. Hafta | Final sınavı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | - Öğretim üyesinin ÖYS de paylaştığı ders sunuları - Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş (Ed. Ayşegül Ataman). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. - Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Gönül Akçamete). KÖK Yayıncılık. - Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. İbrahim H. Diken). PEGEM Akademi.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 20 | 40 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |