Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA EĞİT430 Yedinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILYedinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Özgül Güler Bülbül
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Özel eğitim alanı ile ilgili temel kavramları açıklar
2) Özel eğitime gereksinim duyan öğrenci ailelerinin geçirdiği psikolojik aşamaları ve özelliklerini açıklar
3) Özel eğitim gereksinimi olan öğrenci gruplarından belli başlılarının özelliklerini açıklar
4) Farkı özel eğitim gereksinimi olan gruplar için programlarında nasıl uyarlama yapacaklarını açıklar
5)
6)
7)
8)
9)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖzel eğitim alanı ile ilgili temel kavramlar, her bir özel eğitim gereksinimli öğrenci grubuna ilişkin tanılanması, nedenleri, sınıflaması, özellikleri ve eğitimsel desteğine ilikin yapılması gerekenler, erken müdahalenin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, üstün zekalı, otizm spektrum bozukluğu olan, duyusal ve davranışsal bozukluğu olan, özgül öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, gelişimi tehlike altında olan çocuklar ile özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin yasal durumu.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Özel eğitim alanına giriş ?temel kavramlar-
2. Hafta Özel Eğitime muhtaç olmanın nedenleri
3. Hafta Özel Eğitimin tarihçesi ve Farklı özelliğe sahip çocuk aileleri
4. Hafta Zeka geriliği olan çocuklar
5. Hafta Üstün zekalı/yetenekli çocuklar
6. Hafta Öğrenme güçlüğü gösteren çocuklar
7. Hafta Görme yetersizliği olan çocuklar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta İşitme yetersizliği olan çocuklar
10. Hafta Otizm Spektrum bozukluğu olan çocuklar
11. Hafta Duyusal ve davranışsal bozuklukları olan çocuklar
12. Hafta Gelişimi tehlike altında olan çocuklar
13. Hafta Seminer: Özel Gereksinimli Öğrencilerin Tıbbi ve Eğitsel Açıdan Değerlendirilmesi (5 Aralık 2022 Saat 10:00)
14. Hafta Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının (BEP) hazırlanması
15. Hafta Final sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR- Öğretim üyesinin ÖYS de paylaştığı ders sunuları
- Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş (Ed. Ayşegül Ataman). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
- Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Gönül Akçamete). KÖK Yayıncılık.
- Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. İbrahim H. Diken). PEGEM Akademi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi22040
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9
P1                 
P2    X              
P3                 
P4                 
P5  X                
P6        X          
P7                 
P8              X   X  
P9        X   X   X      
P10                 
P11                 
P12        X          
P13                 
P14                 
P15                 
P16                 
P17            X       X
P18