Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin örgütleniş biçimini kavrar. 2) Çeşitli eğitim kademelerinde verilen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini tanır. 3) Eğitsel, mesleki ve kişisel-sosyal gelişim alanlarına uygun hizmetleri planlar ve yürütür.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerdeki eğitsel, mesleki ve kişisel/sosyal RPD etkinliklerinin
incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması; çeşitli konularda grup rehberliği
programlarının geliştirilerek uygulanması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı, Uygulamalara ve Süpervizyona İlişkin Gerekliliklerin, Öğrencilerin Rol ve Sorumluluklarının Tanımlanması
2. Hafta
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
3. Hafta
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
4. Hafta
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
5. Hafta
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
6. Hafta
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
7. Hafta
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
8. Hafta
Vize haftası
9. Hafta
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
10. Hafta
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
11. Hafta
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
12. Hafta
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
13. Hafta
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
14. Hafta
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Güven, M. (2008). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Anı Yayıncılık: Ankara. Erkan, S. (2006). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Ankara: Pegem Yayınları. Erkan, S. ve Kaya, A. (2005). Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları: I ve II. Ankara: Pegem Yayınları. Gazioğlu, E. İ. ve İlgar, Ş. M. (Ed.) (2017). Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Rehberlik. Ankara: Pegem Yayınları. Kuzgun, Y. (Editör) (2014). İlköğretimde Rehberlik. Ankara: Nobel Yayıncılık. Owen, F. K., Owen, D. ve Karaırmak, Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları İçin El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Ültanır, E. (2003). İlköğretim Birinci Kademede Rehberlik ve Danışma. Ankara: Nobel Yayıncılık. Yeşilyaprak, B. (2005). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım. Yeşilyaprak, B. (2015). İlk ve Ortaöğretimde Gelişimsel Rehberlik. Ankara: Pegem Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
10
100
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
8
15
120
Etkinlik Geliştirme
2
3
6
Rapor yazma
14
1
14
Uygulama
12
6
72
Toplam İş Yükü
310
Toplam İş Yükü / 30
10,33
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ