Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ EĞİT330 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sadegül Akbaba Altun
Profesör Doktor Burhanettin Dönmez
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yönetimin temel kavramlarını bilir.
2) Klasik, neo klasik, modern ve postmodern yönetim teorisinin temel varsayımlarını karşılaştırır
3) Yönetim kuramlarının eğitim örgütlerindeki uygulamalarını tartışır
4) Türk Eğitim Sisteminin yapı ve işleyişini irdeler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısı; Türk eğitim sistemini düzenleyen temel yasalar; Milli Eğitim Bakanlığının merkez, taşra ve yurt dışı örgütü; Türk eğitim sisteminde öğretim kademeleri; Türk eğitim sisteminde insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklar; Türk eğitim sisteminde reform ve yenileşme girişimleri; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri; sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersle ilgili bilgiler ve tanışma
2. Hafta Eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk Eğitim Sistemi?nin yapısı
3. Hafta Türk Eğitim Sistemi?nde temel yasalar
4. Hafta Türk Eğitim Sistemi?nde öğretim kademeleri ve Türk Eğitim Sistemi?ndeki kaynaklar.
5. Hafta Türk Eğitim Sisteminde reform ve yenileşme girişimleri
6. Hafta Örgütsel davranış ve yönetimi
7. Hafta Yönetim kuramları
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul
10. Hafta Okulda İnsan kaynağının yönetimi ve öğrenci özlük işleri
11. Hafta Okul işletmeciliğiyle ilgili işler, okul ve çevre
12. Hafta Türk Eğitim Sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimler
13. Hafta Okul yöneticisinin liderlik rolleri
14. Hafta Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCemaloğlu, N. (Ed.) (2020). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Pegem Akademi.
Özdemir, Çoban, Turan (2021). 21. Yüzyıl Okullarını Yeniden Düşünmek. Pegem Akademi. Ankara.
Özdemir, S. (Ed.) (2012). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Pegem Akademi.Şişman, M. (2012). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları
Bursalıoğlu, Z. (2010). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Robbins, S. P., ve Judge, T. A. (2012). Örgütsel davranış [Organizational behavior]. İstanbul: Nobel Kitap.
Hoy, W. K., ve Miskel, C. G. (2010). Eğitim yönetimi. Çev. Edt: S. Turan). Ankara: Nobel.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Örnek Olay Sunumu140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü88
Toplam İş Yükü / 302,93
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7  X   X   X   X
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13        X
P14       
P15       
P16       
P17  X   X   X   X
P18  X   X   X   X