Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yönetimin temel kavramlarını bilir. 2) Klasik, neo klasik, modern ve postmodern yönetim teorisinin temel varsayımlarını karşılaştırır 3) Yönetim kuramlarının eğitim örgütlerindeki uygulamalarını tartışır 4) Türk Eğitim Sisteminin yapı ve işleyişini irdeler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk eğitim sisteminin yapısı; Türk eğitim sistemini düzenleyen temel yasalar; Milli Eğitim Bakanlığının merkez, taşra ve yurt dışı örgütü; Türk eğitim sisteminde öğretim kademeleri; Türk eğitim sisteminde insan gücü, fiziki, teknolojik ve finansal kaynaklar; Türk eğitim sisteminde reform ve yenileşme girişimleri; örgüt-yönetim teorileri ve süreçleri; sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul; insan kaynağının yönetimi; öğrenci özlük işleri; eğitim ve öğretimle ilgili işler; okul işletmeciliğiyle ilgili işler; okul, çevre, toplum ve aile ilişkileri; Türk eğitim sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersle ilgili bilgiler ve tanışma
2. Hafta
Eğitim sistemlerinin oluşumu ve Türk Eğitim Sistemi?nin yapısı
3. Hafta
Türk Eğitim Sistemi?nde temel yasalar
4. Hafta
Türk Eğitim Sistemi?nde öğretim kademeleri ve Türk Eğitim Sistemi?ndeki kaynaklar.
5. Hafta
Türk Eğitim Sisteminde reform ve yenileşme girişimleri
6. Hafta
Örgütsel davranış ve yönetimi
7. Hafta
Yönetim kuramları
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Sosyal bir sistem ve örgüt olarak okul
10. Hafta
Okulda İnsan kaynağının yönetimi ve öğrenci özlük işleri
11. Hafta
Okul işletmeciliğiyle ilgili işler, okul ve çevre
12. Hafta
Türk Eğitim Sistemi ve okulla ilgili güncel tartışma ve yönelimler
13. Hafta
Okul yöneticisinin liderlik rolleri
14. Hafta
Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Cemaloğlu, N. (Ed.) (2020). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Pegem Akademi. Özdemir, Çoban, Turan (2021). 21. Yüzyıl Okullarını Yeniden Düşünmek. Pegem Akademi. Ankara. Özdemir, S. (Ed.) (2012). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Pegem Akademi.Şişman, M. (2012). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları Bursalıoğlu, Z. (2010). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Robbins, S. P., ve Judge, T. A. (2012). Örgütsel davranış [Organizational behavior]. İstanbul: Nobel Kitap. Hoy, W. K., ve Miskel, C. G. (2010). Eğitim yönetimi. Çev. Edt: S. Turan). Ankara: Nobel.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Örnek Olay Sunumu
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Toplam İş Yükü
88
Toplam İş Yükü / 30
2,93
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ