Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİT320 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Kadriye Belgin Demirus
Doktor Öğretim Üyesi Gönül Erhan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklar.
2) Ölçme araçlarını geliştirme süreçlerini takip eder.
3) Meslek alanı kapsamında kullanılan ölçme araçlarının operasyonel tanımlara ve amacına uygunluğunu tartışır
4) Meslek alanı kapsamında kullanılan ölçme araçlarındaki farklı madde türlerini ve madde ve teste yönelik istatistiksel bilgileri yorumlar
5) Meslek alanı kapsamında kullanılan ölçme araçlarının ve bu araçlardan elde edilen sonuçların psikometrik özelliklerini tartışır.
6) Meslek alanı kapsamında kullanılan ölçme araçlarından elde edilen verilerin analizine yönelik istatistiksel sonuçları yorumlar
7) Meslek alanı kapsamında kullanılan ölçme araçlarından elde edilen sonuçların hangi amaca yönelik kullanılabileceğini ayırt eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi; ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar; ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özellikleri; başarı testleri geliştirme ve uygulama; test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim verme; test ve madde puanlarının analizi; değerlendirme ve not verme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ölçme, Durum Belirleme, Değerlendirme (Bağıl Değerlendirme, Mutlak Değerlendirme), Test, Ölçek Gibi Kavramların Tanımlanması ve Tartışılması
2. Hafta Başarı, Tutum, İlgi Vb. Yapıların Ölçülmesi ve Ölçme Sonuçlarının PDR Kapsamında Kullanım Amaçlarının Sınıflandırılması
3. Hafta Ölçme Araçlarının Geliştirilmesi ve Basamaklarının Tanımlanması
4. Hafta Duyuşsal Özelliklerin ve Bilişsel Süreçlerin Ölçülmesi
5. Hafta Ölçme Araçlarından Elde Edilen Sonuçların Teknik Özellikleri: Hata Türleri Ve Güvenirlik Kavramı
6. Hafta Ölçme Araçlarından Elde Edilen Sonuçların Teknik Özellikleri: Güvenirlik Kestirme Yöntemleri
7. Hafta Ölçme Araçlarından Elde Edilen Sonuçların Teknik Özellikleri: Geçerlik Ve Anlamı
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Ölçme Araçlarından Elde Edilen Sonuçların Teknik Özellikleri: Geçerlik Türleri ve Geçerlik İçin Kanıt Toplama Süreçleri
10. Hafta Test Puanlarının Anlamlandırılması, Normlar ve Norm Tablolarının Yorumlanması
11. Hafta İlgili Meslek Alanı Kapsamında Kullanılan Ölçme Araçlarındaki Farklı Madde Türlerinin İncelenmesi
12. Hafta Madde Puanlarının Anlamlandırılması ve Yorumlanması
13. Hafta Türkiye'de Kullanılan Geniş Ölçekli Standart Testlerin Değerlendirilmesi
14. Hafta Türkiye'de İlgili Meslek Alanı Kapsamında Kullanılan Testlerin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR Anastasi, A. and Urbina, S. (1997). Psychological Testing. New Jersey: Prentice-Hall.
Berberoğlu, G. (2012). Geniş Ölçekli Sınavlarda Kapsam Geçerliği Nasıl Sağlanır. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama Dergisi. 10-22.
International Test Commission. (2017). The ITC Guidelines for Translating and Adapting Tests (Second edition). [www.InTestCom.org]
McCoach, D. B., Gable, R. K. and Madura, J. P. (2013). Instrument Development in the Affective Domain. New York: Springer.
Özçelik, D. A. (2013). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler326
Proje11010
Kısa Sınavlar155
Kitap Sunuşu
Toplam İş Yükü90
Toplam İş Yükü / 303
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2             
P3             
P4             
P5             
P6             
P7  X   X   X   X   X   X   X
P8             
P9             
P10  X   X   X   X   X   X   X
P11  X     X   X   X   X   X
P12  X   X   X   X   X   X   X
P13             
P14  X   X   X   X   X   X   X
P15    X   X         X
P16  X   X   X   X   X   X   X
P17    X          
P18