Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramları ve kuramları açıklar, 2) Meslek etik ilkelerini bilir, 3) Meslek etik ilkelerini bilir ve içselleştirir 4) Eğitimin tüm süreçlerinde etik davranışlar sergiler, 5) Etik dışı davranışları bilir, 6) Etik ikilemlere çözüm geliştirir, 7) Etik lider davranışı gösterir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Ahlak ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; Türkiye?de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar; ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersle Ilgili Bilgiler ve Tanışma
2. Hafta
Etik ve Ahlakla İgili Temel Kavramlar
3. Hafta
Etik ve Ahlakla İlgili Temel Kuramlar
4. Hafta
Etik ve Ahlakla İlgili Temel Kuramlar
5. Hafta
Etik ve Ahlakla İlgili Temel Kuramlar
6. Hafta
Etik İlkeler
7. Hafta
Eğitim Süreçleri ve Etik İlkeler
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Etik İkilemler
10. Hafta
Etik Dışı Davranışlar
11. Hafta
Meslek Etiği
12. Hafta
Meslek Etiği
13. Hafta
Etik Liderlik
14. Hafta
Etik Liderlik
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Pehlivan, İ. (1998). YönetselMeslekiveÖrgütselEtik. Ankara:PegemAkademi. Beck, L.G., Murphy, J. and Others. (1997). Etihics inEducational Leadership Programs: Emerging Models. Colombia: UCEA Publishing. Aydın, İ. (2016). AkademikEtik. Ankara: PegemAkademi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
2
24
Final Sınavına Hazırlık
1
12
12
Ders Saati
12
2
24
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
10
20
Toplam İş Yükü
94
Toplam İş Yükü / 30
3,13
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ