DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi İmgehan Özkan Elgün Doktor Öğretim Üyesi Hatice Turan Bora
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sınıf yönetiminin kapsamını ve kavramsal yapısını değerlendirir. 2) Sınıf yönetim süreçlerini etkileyen makroküresel ve ulusal değişkenleri değerlendirir. 3) Öğrenme kuramlarının sınıf yönetim sistemi üzerindeki etkisini irdeler. 4) Sınıf yönetimi modellerini kendi uygulamalarına aktarır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfa disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfa öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfa iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfa zaman yönetimi; sınıfa bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin Tanıtımı | 2. Hafta | Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar | 3. Hafta | Sosyal bir sistem olarak sınıf | 4. Hafta | Disiplin modeli 1: Redl&Wattenberg Modeli-Disiplin modeli 2:Neo-Skinner | 5. Hafta | Motivasyon | 6. Hafta | Disiplin modeli 3: Kounin Modeli-Sınıf Kurallarının Oluşturulması | 7. Hafta | Disiplin Modeli 4:Ginnot modeli -Disiplin modeli 5:Dreikurs modeli | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Disiplin Modeli 6: Glasser Modeli | 10. Hafta | Fiziksel Düzen | 11. Hafta | Özel Öğrencilerin Yönetimi | 12. Hafta | Sınıf İçi İletişim | 13. Hafta | Modellerin tartışılması | 14. Hafta | Dersin değerlendirilmesi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Şişman, M., S.Turan (2007). SınıfYönetimi (8.Baskı). Ankara: PegemAkademiYayıncılık Charles, C.M. (1996). Building classroom discipline. (5th ed.) NY: Longman Publihsers. Aydın, A. (1998). Sınıfyönetimi. Ankara: AnıYayıncılık. Başar, H. (2003). Sınıfyönetimi. Ankara: AnıYayıncılık. Celep, C. (2002). Sınıfyönetimivedisiplini. Ankara: AnıYayıncılık. Kaya, Z. (2007). SınıfYönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 2 | 20 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Portfolyo | 1 | 20 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 90 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |