Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK EĞİTİM TARİHİ EĞİT230 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Hatice Turan Bora
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türk eğitim sisteminde 1970'den sonra kaydedilen gelişmeleri kavrar
2) Türk eğitim, tarihindeki önemli eğitimcileri ve bu kişilerin eğitim sistemine katkılarını açıklar,
3) Osmanlı eğitim sisteminin genel özelliklerini kavrar,
4) İslamiyet öncesi Türk eğitim sistemini İslamiyet sonrasındaki sistemle karşılaştırır.
5) Eğitim ve öğretimin anlamını, dersin kapsam ve içeriğini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITürk eğitim tarihinin konusu, yöntemi ve kaynakları; ilk Türk devletlerinde eğitim; ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim; Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beyliklerinde eğitim; Osmanlı Devleti?nde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi; 13-18. yüzyıllarda Osmanlı coğrafyası dışındaki Türk devletlerinde eğitim; Osmanlı Devleti?nde Tanzimat?a kadar eğitimde yenileşme hareketleri; Tanzimat?tan Cumhuriyete modern eğitim sisteminin kuruluşu; geleneksel eğitimin yeniden düzenlenmesi; 19-20. yüzyıllarda Avrasya?daki diğer Türk devlet ve topluluklarında eğitim; milli mücadele döneminde eğitim; Türkiye Cumhuriyeti?nde eğitim: Türkiye eğitim sisteminin temelleri, yapısı, kuruluşu ve gelişimi; başlangıcından bugüne öğretmen yetiştirme süreci; 21. yüzyılda Türk dünyasında eğitim; ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Türk eğitim tarihi amacı, temel kaynakları
2. Hafta Türklerin Müslüman Olmalarından Önce
3. Hafta Hunlar, Göktürkler ve Uygular?da eğitim
4. Hafta Türkler Müslüman olduktan sonra
5. Hafta İç Asya Müslüman Türkleri, Karahanlılar?da eğitim
6. Hafta Selçuklular, Anadolu Beyliklerinde eğitim
7. Hafta Osmanlılar Kuruluşundan ilk yenileşme hareketine kadar (1299-1776) dönemde eğitim
8. Hafta Osmanlılar Eğitimde İlk Yenileşme Hareketleri Dönemi (1776-1839?)nde eğitim
9. Hafta Tazminat Dönemi (1839-1876)?nde eğitim
10. Hafta Ara Sınav
11. Hafta Meşrutiyet Dönemi (1876-1878)nde eğim
12. Hafta Mutlakiyet Dönemi (1878-1908)nde eğitim
13. Hafta II. Meşrutiyet Dönemi (1908-1918)nde eğitim
14. Hafta Kurtuluş Savaşı Dönemi (1919-1922)nde eğitim
15. Hafta Türkiye Cumhuriyeti (1923 ve sonrası)nde eğitim
16. Hafta Atatürk ve eğitim
17. Hafta Köy Enstitüleri'nin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri ve Etkileri, Cumhuriyet Döneminde Öğretmen Yetiştirme Politikası
18. Hafta Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkyüz, Y. (2019). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Yayınları
Koçer, H.A. (1987). Türkiye'de Modern Eğitimin Doğuşu Ve Gelişimi: Ankara: Uzman Yayınları.
Ergün, M. (1982). Atatürk Devri Türk Eğitimi: Ankara: Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü88
Toplam İş Yükü / 302,93
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7  X   X   X   X   X
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14         
P15         
P16         
P17         
P18  X   X   X   X   X