DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Hatice Turan Bora
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türk eğitim sisteminde 1970'den sonra kaydedilen gelişmeleri kavrar 2) Türk eğitim, tarihindeki önemli eğitimcileri ve bu kişilerin eğitim sistemine katkılarını açıklar, 3) Osmanlı eğitim sisteminin genel özelliklerini kavrar, 4) İslamiyet öncesi Türk eğitim sistemini İslamiyet sonrasındaki sistemle karşılaştırır. 5) Eğitim ve öğretimin anlamını, dersin kapsam ve içeriğini kavrar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Türk eğitim tarihinin konusu, yöntemi ve kaynakları; ilk Türk devletlerinde eğitim; ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim; Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beyliklerinde eğitim; Osmanlı Devleti?nde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi; 13-18. yüzyıllarda Osmanlı coğrafyası dışındaki Türk devletlerinde eğitim; Osmanlı Devleti?nde Tanzimat?a kadar eğitimde yenileşme hareketleri; Tanzimat?tan Cumhuriyete modern eğitim sisteminin kuruluşu; geleneksel eğitimin yeniden düzenlenmesi; 19-20. yüzyıllarda Avrasya?daki diğer Türk devlet ve topluluklarında eğitim; milli mücadele döneminde eğitim; Türkiye Cumhuriyeti?nde eğitim: Türkiye eğitim sisteminin temelleri, yapısı, kuruluşu ve gelişimi; başlangıcından bugüne öğretmen yetiştirme süreci; 21. yüzyılda Türk dünyasında eğitim; ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmaları. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Türk eğitim tarihi amacı, temel kaynakları | 2. Hafta | Türklerin Müslüman Olmalarından Önce | 3. Hafta | Hunlar, Göktürkler ve Uygular?da eğitim | 4. Hafta | Türkler Müslüman olduktan sonra | 5. Hafta | İç Asya Müslüman Türkleri, Karahanlılar?da eğitim | 6. Hafta | Selçuklular, Anadolu Beyliklerinde eğitim | 7. Hafta | Osmanlılar Kuruluşundan ilk yenileşme hareketine kadar (1299-1776) dönemde eğitim | 8. Hafta | Osmanlılar Eğitimde İlk Yenileşme Hareketleri Dönemi (1776-1839?)nde eğitim | 9. Hafta | Tazminat Dönemi (1839-1876)?nde eğitim | 10. Hafta | Ara Sınav | 11. Hafta | Meşrutiyet Dönemi (1876-1878)nde eğim | 12. Hafta | Mutlakiyet Dönemi (1878-1908)nde eğitim | 13. Hafta | II. Meşrutiyet Dönemi (1908-1918)nde eğitim | 14. Hafta | Kurtuluş Savaşı Dönemi (1919-1922)nde eğitim | 15. Hafta | Türkiye Cumhuriyeti (1923 ve sonrası)nde eğitim | 16. Hafta | Atatürk ve eğitim | 17. Hafta | Köy Enstitüleri'nin Türk Eğitim Tarihindeki Yeri ve Etkileri, Cumhuriyet Döneminde Öğretmen Yetiştirme Politikası | 18. Hafta | Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Akyüz, Y. (2019). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Yayınları Koçer, H.A. (1987). Türkiye'de Modern Eğitimin Doğuşu Ve Gelişimi: Ankara: Uzman Yayınları. Ergün, M. (1982). Atatürk Devri Türk Eğitimi: Ankara: Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 88 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,93 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |