Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ EĞİT220 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Halil Giray Berberoğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sosyal bilimler alanında araştırma yaparken kullanacağı yöntemlere yönelik temel kavramları açıklar.
2) Bilimsel araştırma türlerini açıklar.
3) Araştırma yapmaya uygun ve alanı ile ilişkili problem tanımlar.
4) Araştırma problemine yönelik ilgili literatür taraması yapar.
5) Problem durumuna yönelik hipotezler/araştırma soruları geliştirir.
6) Farklı örneklem belirleme, araştırma yöntemi ve veri toplama durumlarından araştırmasına uygun olanı seçer.
7) Araştırmasını raporlaştırır.
8) Meslek alanında yapılmış araştırmaları eleştirel gözle inceler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERTemel İstatistik
DERS TANIMIAraştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilim, Bilgi, Bilgi Kaynakları, Bilgiye Ulaşma Yolları, Bilimin Amaçları
2. Hafta Bilimsel Yöntem ve Araştırma Türleri.
3. Hafta Bilimsel Araştırmanın Basamakları: Problemin Tanımlanması ve Literatür Taraması
4. Hafta Bilimsel Araştırmanın Basamakları: Problemin Tanımlanması Ve Literatür Taraması
5. Hafta Bilimsel Araştırmanın Basamakları: Hipotez Kurma, Amaç, Önem, Sayıltılar ve Sınırlılıklar
6. Hafta Bilimsel Araştırmanın Basamakları: Evren, Örneklem, Araştırmanın Modeli/Deseni
7. Hafta Bilimsel Araştırmanın Basamakları: Veri Toplama Yöntemleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Bilimsel Araştırmanın Basamakları: veri Toplamada Geçerlik ve Güvenirliğin Sağlanması
10. Hafta Bilimsel Araştırmanın Basamakları: Araştırmanın İç Geçerliğinin ve Dış Geçerliğinin Sağlanması
11. Hafta Bilimsel Araştırmanın Basamakları: Verilerin Analizi
12. Hafta Bilimsel Araştırmanın Basamakları: Bulgular, Sonuç ve Öneriler
13. Hafta Araştırma ve Etik
14. Hafta Örnek Bir Araştırma Makalesinin İncelenmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARFraenkel, J. R. and Wallen, R. E. (2009). How to Design and Evaluate Research in Education. New York: McGraw-Hill Companies
Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler326
Proje11515
Kısa Sınavlar122
Kitap Sunuşu
Makale İnceleme326
Toplam İş Yükü91
Toplam İş Yükü / 303,03
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1               
P2               
P3            X   X  
P4               
P5               
P6               
P7      X     X   X     X
P8               
P9               
P10  X   X   X   X   X   X   X   X
P11  X   X   X   X   X   X   X   X
P12  X   X   X   X   X   X   X   X
P13  X   X   X   X   X   X   X   X
P14  X   X   X   X   X   X   X   X
P15      X     X   X   X  
P16      X     X   X   X   X
P17      X       X   X  
P18