Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğretim teknolojilerinde kullanılan temel kavramları tanımlar, 2) Eğitimde bilgi teknolojilerini kullanım alanlarına göre açıklar, 3) Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklar, 4) Güncel okuryazarlığa yönelik bilgi ve beceri kazanır, 5) Görsel tasarım kurallarına uygun, çeşitli özelliklere sahip öğretim materyalleri geliştirir, 6) Değerlendirme ölçütlerine göre öğretim materyallerini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları
2. Hafta
Eğitimde Bilgi Teknolojileri
3. Hafta
Öğretim Süreci
4. Hafta
Öğretim Teknolojilerinin Sınıflandırılması
5. Hafta
Öğretim Teknolojilerine İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar
6. Hafta
Öğrenme Yaklaşımlarında Yeni Yönelimler
7. Hafta
Güncel Okuryazarlıklar
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Öğretim Araç ve Gereçleri
10. Hafta
Görsel Tasarım İlkeleri
11. Hafta
Öğretim Materyallerinin Tasarımı
12. Hafta
Tematik Öğretim Materyali Tasarlama
13. Hafta
Alana Özgü Nesne Ambarı Oluşturma
14. Hafta
Öğretim Materyali Değerlendirme Ölçütleri.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
? Kalelioğlu, F., Cabı E., Yalçınalp S., Ersoy H., Avcı Ü. ve Ergün E. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Ed. Emine Cabı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık ? Ates, A., Basboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., Erisen, Y., Oral, B., Taslı, H., Tekinarslan, E, ve Yağcı, E. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.) Demirel, Ö. ve Altun, E. Ankara: Pegem A yayıncılık ? Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition).London: Pearson Education Inc. ? Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem A yayıncılık ? Selvi, K. (2008), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık ? Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (7. Baskı). Ankara: Nobel Yayın.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
5
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
,5
,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
5
3
15
Toplam İş Yükü
95,5
Toplam İş Yükü / 30
3,18
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ