Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİT210 İkinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Serdar Engin Koç
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğretim teknolojilerinde kullanılan temel kavramları tanımlar,
2) Eğitimde bilgi teknolojilerini kullanım alanlarına göre açıklar,
3) Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklar,
4) Güncel okuryazarlığa yönelik bilgi ve beceri kazanır,
5) Görsel tasarım kurallarına uygun, çeşitli özelliklere sahip öğretim materyalleri geliştirir,
6) Değerlendirme ölçütlerine göre öğretim materyallerini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi Kavramları
2. Hafta Eğitimde Bilgi Teknolojileri
3. Hafta Öğretim Süreci
4. Hafta Öğretim Teknolojilerinin Sınıflandırılması
5. Hafta Öğretim Teknolojilerine İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar
6. Hafta Öğrenme Yaklaşımlarında Yeni Yönelimler
7. Hafta Güncel Okuryazarlıklar
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Öğretim Araç ve Gereçleri
10. Hafta Görsel Tasarım İlkeleri
11. Hafta Öğretim Materyallerinin Tasarımı
12. Hafta Tematik Öğretim Materyali Tasarlama
13. Hafta Alana Özgü Nesne Ambarı Oluşturma
14. Hafta Öğretim Materyali Değerlendirme Ölçütleri.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR? Kalelioğlu, F., Cabı E., Yalçınalp S., Ersoy H., Avcı Ü. ve Ergün E. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Ed. Emine Cabı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
? Ates, A., Basboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., Erisen, Y., Oral, B., Taslı, H., Tekinarslan, E, ve Yağcı, E. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. (Ed.) Demirel, Ö. ve Altun, E. Ankara: Pegem A yayıncılık
? Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition).London: Pearson Education Inc.
? Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem A yayıncılık
? Selvi, K. (2008), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık
? Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (7. Baskı). Ankara: Nobel Yayın.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev520
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav1,5,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler5315
Toplam İş Yükü95,5
Toplam İş Yükü / 303,18
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1          X  
P2           
P3  X   X   X   X   X   X
P4           
P5           
P6           
P7            X
P8           
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14           
P15           
P16           
P17           
P18