Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ EĞİT110 Birinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Hatice Turan Bora
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitimin sosyal yönünü anlar,
2) Eğitim sosyolojisinin eğitim ve öğretimden doğan
her türlü sorunun çözümüne yönelen teknik bir disiplin olduğunu kavrar,
3) Eğitim sosyolojisi alanında yapılmış bilimsel araştırmaları tarar,
4) Eğitim ve toplum ilişkisini analiz eder,
5) Temel sosyolojik kuramları kavrar.
6)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISosyolojinin temel kavramları; eğitim sosyolojisinin önemi, sosyolojinin öncüleri ve eğitim görüşleri; temel sosyolojik teoriler açısından eğitim; toplumsal süreçler (sosyalleşme, sosyal tabakalaşma, sosyal hareketlilik, sosyal değişme vd.) ve eğitim; toplumsal kurumlar (aile, din, ekonomi, siyaset) ve eğitim; Türkiye?de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi; kültür ve eğitim; sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okul. Eğitimin toplumsal değişimde rolü.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersle ilgili bilgiler ve tanışma
2. Hafta Eğitim sosyolojisi kavramları ve önemi, araştırma metotları, tarihi ve teorik sosyolojik yaklaşımlar
3. Hafta Temel sosyolojik teoriler
4. Hafta İnsana psikolojik ve sosyolojik yaklaşımlar
5. Hafta Sosyalleşme kavramı
6. Hafta Sosyalleşme ve eğitim, kültürleme, sosyal hareketlilik, tabakalaşma
7. Hafta Sosyoloji ve eğitim hakkında öncülerin görüşleri
8. Hafta Türkiye?de eğitim sosyolojisinin gelişimi
9. Hafta Toplumsal kurumlar ve eğitim ilişkisi
10. Hafta Aile ve eğitim
11. Hafta Eğitimde fırsat eşitliği
12. Hafta Ara sınav
13. Hafta Eğitimin işlevleri
14. Hafta Okulun görevleri ve demokratik okul kavramı
15. Hafta Sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem olarak okul
16. Hafta Toplumlar ve okul kuruluş sistemleri
17. Hafta Kültür ve eğitim
18. Hafta Eğitim, kalkınma ve toplumsal değişme
19. Hafta Değerlendirme
20. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARErgün, M. (1994). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Ocak Yayınları
Tezcan, M. (1997). Eğitim sosyolojisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.
Özdemir, M. Ç. (2014). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Pegem Akademi.
Durkheim, E. (2016). Eğitim ve Sosyoloji. Pinhan Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Proje,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Toplam İş Yükü88
Toplam İş Yükü / 302,93
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4  X   X   X   X   X   X
P5           
P6           
P7  X   X   X   X   X  
P8           
P9           
P10           
P11           
P12           
P13        X    
P14           
P15           
P16           
P17  X   X   X   X   X   X
P18        X