Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitimin temel kavramlarıyla ilgili bilgi sahibi olur, 2) Eğitimin diğer bilimlere ilişkisini ve temellerini anlar 3) Eğitim sisteminde öğretmenin rolünü irdeler, 4) Öğretmen yetiştirme uygulamalarını ve öğretmen yeterliliklerini anlar, 5) Eğitimin işlevlerini tanımlar, 6) Eğitim bilimlerinde yöntemleri kısaca irdeler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersle ilgili bilgiler ve tanışma
2. Hafta
Eğitimle ilgili Temel Terim ve Tanımlar /Yasal temeller
3. Hafta
Değişen Toplum, Eğitim ve Öğretmenlik Mesleği
4. Hafta
Eğitimin Felsefi Temelleri
5. Hafta
Eğitimin Felsefi Temelleri
6. Hafta
Eğitimin Psikolojik Temelleri
7. Hafta
Eğitimin Psikolojik Temelleri
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Eğitimin Ekonomik Temelleri
10. Hafta
Eğitimin Sosyolojik temelleri
11. Hafta
Eğitimin Siyasal Temelleri
12. Hafta
Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler
13. Hafta
Çağdaş Öğrenme Yaklaşımları
14. Hafta
Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Zorunlu Kaynaklar: Özdemir, S., Yalın, H. İ., & Sezgin, F. (2008). Eğitim bilimine Giriş. (8th ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık.
Teyfur, M., ve Saylan, N. (2009). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
Önerilen Kaynaklar: Başaran, İ. (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Ekinoks Yayınları
Ornstein, A.C., ve Levine, D. U. (1997). Foundations of Education. Boston: Houghton Mifflin.
Parkay, F., ve Stanford, B. H. (2007) Becoming a Teacher (7. ed). Boston: Pearson Education, Inc.
Pehlivan Aydın, İ. (2002). Alternatif okullar. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Şişman, M. (2006). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
10
1
10
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
5
5
Laboratuvar
Final Sınavı
1
5
5
Ödevler
1
4
4
Dönem Projesi Araştırması
1
20
20
Toplam İş Yükü
73
Toplam İş Yükü / 30
2,43
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ