Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİME GİRİŞ EĞİT100 Birinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Sadegül Akbaba Altun
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitimin temel kavramlarıyla ilgili bilgi sahibi olur,
2) Eğitimin diğer bilimlere ilişkisini ve temellerini anlar
3) Eğitim sisteminde öğretmenin rolünü irdeler,
4) Öğretmen yetiştirme uygulamalarını ve öğretmen yeterliliklerini anlar,
5) Eğitimin işlevlerini tanımlar,
6) Eğitim bilimlerinde yöntemleri kısaca irdeler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersle ilgili bilgiler ve tanışma
2. Hafta Eğitimle ilgili Temel Terim ve Tanımlar /Yasal temeller
3. Hafta Değişen Toplum, Eğitim ve Öğretmenlik Mesleği
4. Hafta Eğitimin Felsefi Temelleri
5. Hafta Eğitimin Felsefi Temelleri
6. Hafta Eğitimin Psikolojik Temelleri
7. Hafta Eğitimin Psikolojik Temelleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Eğitimin Ekonomik Temelleri
10. Hafta Eğitimin Sosyolojik temelleri
11. Hafta Eğitimin Siyasal Temelleri
12. Hafta Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler
13. Hafta Çağdaş Öğrenme Yaklaşımları
14. Hafta Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARZorunlu Kaynaklar:
Özdemir, S., Yalın, H. İ., & Sezgin, F. (2008). Eğitim bilimine Giriş. (8th ed.) Ankara: Nobel Yayıncılık.

Teyfur, M., ve Saylan, N. (2009). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.

Önerilen Kaynaklar:
Başaran, İ. (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Ekinoks Yayınları

Ornstein, A.C., ve Levine, D. U. (1997). Foundations of Education. Boston: Houghton Mifflin.

Parkay, F., ve Stanford, B. H. (2007) Becoming a Teacher (7. ed). Boston: Pearson Education, Inc.

Pehlivan Aydın, İ. (2002). Alternatif okullar. Ankara: Pegem A Yayıncılık

Şişman, M. (2006). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10110
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı155
Ödevler144
Dönem Projesi Araştırması12020
Toplam İş Yükü73
Toplam İş Yükü / 302,43
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7  X   X   X   X   X   X
P8           
P9           
P10           
P11            X
P12           
P13           
P14           
P15           
P16           
P17           
P18      X   X   X