DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Duygu düzenleme kuramlarını değerlendirir. 2) Duygu düzenleme ve psikopatoloji arasında ilişki kurar. 3) Duygu düzenlemenin gelişimini değerlendirir. 4) Biliş ve duygu düzenleme arasındaki bağlantı kurar. 5) Duygu düzenleme uygulamalarını karşılaştırır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste bireylerin duygularını tanıma, deneyimleme biçimi (yoğunluk, uzunluk, çeşitlilik vb.) ve duygu bağlantılı tepkilerini kontrol ve düzenleme dağarcıklarının psikopatolojilerle ilişkisi üzerinde durulmaktadır. Bu kapsamda öğrencilerin duygu düzenleme süreci, bu süreçteki bireysel farklılıklar ve psikopatolojilere göre değişen duygu düzenleme bileşenleri hakkında bilgi edinmesi hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin bu kuramsal alt yapının yanı sıra, çeşitli duygu düzenleme uygulamalarını deneyimlemesi ve basit düzeyde uygulama becerisi kazanması beklenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Duygu Düzenleme Modelleri | 2. Hafta | Duygu Düzenleme ve Psikopatoloji | 3. Hafta | Duygu Düzenlemenin Gelişimi | 4. Hafta | Duygu Düzenlemenin Nöral Mimarisi | 5. Hafta | Biliş ve Duygu Düzenleme | 6. Hafta | Duygu Düzenleme ve Bilgece Farkındalık | 7. Hafta | Bilgece Farkındalık Uygulamaları | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Duygular, Duygu Düzenleme ve Psikolojik Tedaviler | 10. Hafta | Kabul ve Bağlılık Terapisi | 11. Hafta | Duygu Düzenleme ve Duygudurum Bozuklukları | 12. Hafta | Duygu Düzenleme ve Uyku | 13. Hafta | Bilgece Farkındalık Uygulamaları | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kring, A. M. ve Sloan, D. M. (Ed.). (2010). Emotion regulation and psychopathology: A transdiagnostic approach to etiology and treatment. New York: Guilford Press. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 25 | 25 | Toplam İş Yükü | | | 175 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,83 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |