Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GRUP DAVRANIŞI PSY434 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Grupların günlük hayattaki etkilerini örnekleyebilirler.
2) Grupların birey üzerindeki etkisini değerlendirebilirler.
3) Grup içi ve gruplar arası davranışı ayırt edebilirler.
4) Güncel grup ilişkilerini grup kuramları bağlamında tartışabilirler.
5) Grup içi ve gruplar arası çatışmaların oluşum nedenleri ve olası çözüm yollarını karşılaştırabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı, grupların iç dinamikleri ve bireyin grup içersindeki davranışı hakkında bilgi sunmaktır. Bu derste öğrenciler, grupların oluşması, gelişmesi ve sürdürülmesinde etkli olan faktörleri sosyal psikoloji kuramları ve modelleri çerçevesinde öğrenirler. Grupların kültürü ve yapısı, gruplar, organizasyonlar ve toplum ilişkileri ele alınacaktır. Birey-grup ilişkisi, karşılıklı bağımlılık ve kavga, bireylerin gruplara aidiyeti ve dahil olma eğilimlerinin yanı sıra grup içinde karar alma, liderlik ve takım yönetimi gibi konular da tartışılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Grup Nedir?
2. Hafta Grupların Oluşumu
3. Hafta Grup, Örgütler ve Toplum
4. Hafta Liderlik, Gruplarda Karar Alma ve Takım Yönetimi
5. Hafta Grup Yapısı ve Kültür
6. Hafta İnsanlar Neden Gruplara Katılırlar?
7. Hafta Grupların Bireysel Performansa Etkisi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Çatışma ve Güven
10. Hafta Grup Normları, Grup Bağlılığı ve Grup Sosyalleşmesi
11. Hafta Gruplar arası İlişkiler Kuramları
12. Hafta Gruplar arası Duygular
13. Hafta Sosyal Biliş
14. Hafta Gruplar arası İlişkileri İyileştirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHogg, M. A. ve Abrams, D. (Ed.). (2001). Intergroup relations. Philadelphia: Psychology Press.
Baron, R. S. ve Kerr, N. (2003). Group process, group decision, group action (2. baskı). Buckingham, UK: Open University Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİProje,Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12525
Toplam İş Yükü175
Toplam İş Yükü / 305,83
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X
P5         
P6         
P7         
P8         
P9          X
P10         
P11  X   X   X   X  
P12  X   X   X   X   X
P13