Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KARŞILAŞTIRMALI PSİKOLOJİ PSY427 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Karşılaştırmalı psikolojinin temel kavramlarını, araştırma yöntemlerini ve kuramlarını tanımlar.
2) İnsan dahil olmak üzere neredeyse tüm hayvan türlerinde öğrenmenin temel ilkelerini karşılaştırır.
3) Karşılaştırmalı biyoloji ve deneysel psikolojinin bulguları aracılığıyla hayvan davranışının temellerini açıklar.
4) Türlerin davranışlarını, öğrenme tarzlarını ve kapasitelerini karşılaştırır.
5) Hayvan bilişini ve gelişimini açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, hayvanlardaki biliş ile ilgili kuram ve araştırmaları karşılaştırmalı bir biçimde tartışmak için tasarlanmıştır. Dersin temel konusu hayvanlardaki öğrenme ve bellek mekanizmalarıdır. Daha sonraki konular içerisinde uzam bilişi, zamanlama ve sayma, sosyal öğrenme, iletişim, dil ve zihin bulunmaktadır. Her bir konu altında hayvan türleriyle insanlar arasındaki benzerlikler ve farklılıklar vurgulanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Karşılaştırmalı Psikolojide Temel Kavramlar
2. Hafta Hayvan Davranışına Giriş
3. Hafta Biyolojik Evrim
4. Hafta Evrim ve Gelişim
5. Hafta Basit Sinir Sistemleri ve Davranış
6. Hafta Omurgalı Beyninin Evrimi ve Davranış
7. Hafta Çağrışımsal Öğrenmede Genel Süreçler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Çağrışımsal Öğrenmenin Karşılaştırmalı Analizi
10. Hafta Hayvan Bilişi
11. Hafta Genler ve Davranış
12. Hafta Erken Öğrenme ve Davranış
13. Hafta Erken Sosyal Öğrenme ve Davranış
14. Hafta Sosyal Davranış ve Üreme Davranışı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPapini, M. R. (2008). Comparative psychology. NY: Psychology Press.
Greenberg, G. ve Haraway, M. M. (1998). A handbook of comparative psychology. NY: Routledge.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Mini-Sınav120
Proje130
Toplam(%)75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)75
Finalin Başarıya Oranı(%)25
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje13030
Toplam İş Yükü180
Toplam İş Yükü / 306
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4         
P5  X        
P6         
P7         
P8         
P9         
P10  X   X   X   X   X
P11  X        
P12         
P13  X   X   X   X   X