DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Karşılaştırmalı psikolojinin temel kavramlarını, araştırma yöntemlerini ve kuramlarını tanımlar. 2) İnsan dahil olmak üzere neredeyse tüm hayvan türlerinde öğrenmenin temel ilkelerini karşılaştırır. 3) Karşılaştırmalı biyoloji ve deneysel psikolojinin bulguları aracılığıyla hayvan davranışının temellerini açıklar. 4) Türlerin davranışlarını, öğrenme tarzlarını ve kapasitelerini karşılaştırır. 5) Hayvan bilişini ve gelişimini açıklar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, hayvanlardaki biliş ile ilgili kuram ve araştırmaları karşılaştırmalı bir biçimde tartışmak için tasarlanmıştır. Dersin temel konusu hayvanlardaki öğrenme ve bellek mekanizmalarıdır. Daha sonraki konular içerisinde uzam bilişi, zamanlama ve sayma, sosyal öğrenme, iletişim, dil ve zihin bulunmaktadır. Her bir konu altında hayvan türleriyle insanlar arasındaki benzerlikler ve farklılıklar vurgulanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Karşılaştırmalı Psikolojide Temel Kavramlar | 2. Hafta | Hayvan Davranışına Giriş | 3. Hafta | Biyolojik Evrim | 4. Hafta | Evrim ve Gelişim | 5. Hafta | Basit Sinir Sistemleri ve Davranış | 6. Hafta | Omurgalı Beyninin Evrimi ve Davranış | 7. Hafta | Çağrışımsal Öğrenmede Genel Süreçler | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Çağrışımsal Öğrenmenin Karşılaştırmalı Analizi | 10. Hafta | Hayvan Bilişi | 11. Hafta | Genler ve Davranış | 12. Hafta | Erken Öğrenme ve Davranış | 13. Hafta | Erken Sosyal Öğrenme ve Davranış | 14. Hafta | Sosyal Davranış ve Üreme Davranışı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Papini, M. R. (2008). Comparative psychology. NY: Psychology Press. Greenberg, G. ve Haraway, M. M. (1998). A handbook of comparative psychology. NY: Routledge. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Mini-Sınav | 1 | 20 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 75 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 75 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 25 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Proje | 1 | 30 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 180 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |