Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hemşirenin bağlı olduğu yasaları ve yönetmelikleri bilir 2) Hemşirelik bakım sürecini kullanarak bakım önceliklerini belirler. 3) Eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini hemşirelik bakımına yansıtır. 4) Kişilerarası iletişim becerilerini kullanır.
5) Mesleki etik kodlar çerçevesinde hemşirelik bakımını uygular. 6) Hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda yapar. 7) Hemşirelik bakım sonuçlarını değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Öğrencinin önceki yıllarda kazanmış olduğu mesleki bilgi ve becerilerini bütünleştirerek, eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerisini kullanarak klinik ve saha olmak üzere temel uygulama alanlarında, sağlıklı ve hasta bireye bütüncül ve nitelikli bakım verebilmelerini hedefleyen bir derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Klinik uygulama
2. Hafta
Klinik uygulama
3. Hafta
Klinik uygulama
4. Hafta
Klinik uygulama
5. Hafta
Klinik uygulama
6. Hafta
Klinik uygulama
7. Hafta
Klinik uygulama
8. Hafta
Klinik uygulama
9. Hafta
Klinik uygulama
10. Hafta
Klinik uygulama
11. Hafta
Klinik uygulama
12. Hafta
Klinik uygulama
13. Hafta
Klinik uygulama
14. Hafta
Klinik uygulama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1.Karadakovan A, Aslan FE. (eds). (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2.Sabuncu N, Ay FA.(eds). (2010). Klinik Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 3.Akpir K, Tuğrul S.(eds). (2009). Klinik Yoğun Bakım. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul,., Mosby Company, pp: 270-310 4. lcan Z, Eren Tekin D, Özbucak Civil S.(2012). Hasta Güvenliği Beklenmedik Olaylarda HemşireninRolü. Nobel Tıp:İstanbul. 5.Erdemir, F, Kav, S., Akman Yılmaz, A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması. Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 6.Allender, J., Rector, C., Warner, K. (2014). Community Health Nursing: Promoting and Protecting the Public's Health. 8 edit. Lippincott Williams & Wilkins Publishers 7. Şenol Çelik S, Karadağ A. (2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. Akademi Basım ve Yayıncılık, I. Basım, Istanbul
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
İntörn Dosyası (Ögretim elemanı notu %70+Klinik Sorumlu notu %30 ) (%60) Final Sınavı (%40) Toplam %100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
12
12
Ders Saati
14
24
336
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
7
4
28
Toplam İş Yükü
449
Toplam İş Yükü / 30
14,96
Dersin AKTS Kredisi
15
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ