Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Hemşirelik Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MESLEKİ UYGULAMALAR II NRS424 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 0 + 24 15

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS15
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Hemşirenin bağlı olduğu yasaları ve yönetmelikleri bilir
2) Hemşirelik bakım sürecini kullanarak bakım önceliklerini belirler.
3) Eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini hemşirelik bakımına yansıtır.
4) Kişilerarası iletişim becerilerini kullanır.

5) Mesleki etik kodlar çerçevesinde hemşirelik bakımını uygular.
6) Hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda yapar.
7) Hemşirelik bakım sonuçlarını değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIÖğrencinin önceki yıllarda kazanmış olduğu mesleki bilgi ve becerilerini bütünleştirerek, eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerisini kullanarak klinik ve saha olmak üzere temel uygulama alanlarında, sağlıklı ve hasta bireye bütüncül ve nitelikli bakım verebilmelerini hedefleyen bir derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Klinik uygulama
2. Hafta Klinik uygulama
3. Hafta Klinik uygulama
4. Hafta Klinik uygulama
5. Hafta Klinik uygulama
6. Hafta Klinik uygulama
7. Hafta Klinik uygulama
8. Hafta Klinik uygulama
9. Hafta Klinik uygulama
10. Hafta Klinik uygulama
11. Hafta Klinik uygulama
12. Hafta Klinik uygulama
13. Hafta Klinik uygulama
14. Hafta Klinik uygulama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1.Karadakovan A, Aslan FE. (eds). (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana,
2.Sabuncu N, Ay FA.(eds). (2010). Klinik Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul,
3.Akpir K, Tuğrul S.(eds). (2009). Klinik Yoğun Bakım. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul,., Mosby Company, pp: 270-310
4. lcan Z, Eren Tekin D, Özbucak Civil S.(2012). Hasta Güvenliği Beklenmedik Olaylarda HemşireninRolü. Nobel Tıp:İstanbul.
5.Erdemir, F, Kav, S., Akman Yılmaz, A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması. Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul.
6.Allender, J., Rector, C., Warner, K. (2014). Community Health Nursing: Promoting and Protecting the Public's Health. 8 edit. Lippincott Williams & Wilkins Publishers
7. Şenol Çelik S, Karadağ A. (2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. Akademi Basım ve Yayıncılık, I. Basım, Istanbul
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİİntörn Dosyası (Ögretim elemanı notu %70+Klinik Sorumlu notu %30 ) (%60) Final Sınavı (%40) Toplam %100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati1424336
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler7428
Toplam İş Yükü449
Toplam İş Yükü / 3014,96
Dersin AKTS Kredisi15
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1    X          
P2    X   X        
P3  X   X         X  
P4  X     X     X   X   X
P5    X     X   X     X
P6  X         X   X   X
P7  X         X   X  
P8  X     X     X   X  
P9          X     X
P10  X         X     X
P11    X   X        
P12      X   X   X     X
P13  X     X   X   X     X
P14  X     X     X     X
P15  X           X  
P16  X       X   X