DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Yedinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrencinin, mesleki gereksinimleri dikkate alarak bir araştırma konusu belirleyebilecektir. 2) Öğrencinin incelediği bir araştırmayı eleştirel olarak, tartışabilecektir. 3) Belirlediği araştırma konusuna yönelik literatür taraması yaparak, çalışmaları analiz edebilecektir. 4) Belirlediği araştırma konusuna yönelik literatür taraması sonucunda elde ettiği bilgiyi derleyebilecektir. 5) Proje süresince araştırma ve etik ilkeleri gözeterek öğrencinin bir araştırmayı tamamlayabilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır |
DERS TANIMI | Öğrencilerin, bilimsel araştırma ve problem çözme yöntemlerini kullanarak , klinik stajlarını yürütürlerken içinde bulundukları uygulama alanından da yararlanarak belirledikleri bir konu hakkında literatür çalışması yapmaları, çalışmayı yazılı rapor haline getirmeleri ve sunmalarıdır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derleme konusunun belirlenmesi | 2. Hafta | Derleme konusuyla ilgili literatür taraması | 3. Hafta | Derleme konusuyla ilgili literatür taraması | 4. Hafta | Derleme Önerisinin hazırlanması | 5. Hafta | Önerinin jüri üyelerine sunulması | 6. Hafta | Raporun Hazırlanması | 7. Hafta | Raporun Hazırlanması | 8. Hafta | Raporun Hazırlanması | 9. Hafta | Raporun Hazırlanması | 10. Hafta | Raporun Hazırlanması | 11. Hafta | Raporun Hazırlanması | 12. Hafta | Raporun Hazırlanması | 13. Hafta | Raporun juri üyelerine teslim edilmesi | 14. Hafta | Raporun sunum haline getirilmesi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin. (2015). N. Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Ugulama ve Kritik, 2.Basım. Nobel Tıp Kitabevleri 2. Jolley J. (2015). Hemşirelik ve Sağlık Bakımı Profesyonelleri İçin Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamaya Giriş, 2.Basım. Nobel Akademik Yayıncılık 3. Aslan Ö, Bebiş H. (2016). Hemşirelik Araştırmasının Esasları Hemşirelik Uygulaması için Kanıtın Değerlendirilmesi, Pelikan Tıp Teknik Yayıncılık 4. Sümbüloğlu V. (2013). Sağlık Bilimlerin Araştırma Yöntemleri, Hatipoğlu Yayınevi |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Makale Sunuşu | 1 | 100 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 7 | 98 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 3 | 3 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |