Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Karmaşık sağlık sorunu olan bireyin, ailenin ve toplumun bakım gereksinimlerini fonksiyonel sağlık örüntüleri doğrultusunda tanılayabilecektir. 2) Karmaşık sağlık sorunu olan birey, aile ve toplum için duruma özgü uygulanabilecek hemşirelik girişimlerine karar verebilecektir. 3) Karmaşık sağlık sorunu olan birey, aile ve toplumun bakım gereksinimlerine uygun hemşirelik bakımını yasal ve etik ilkeler doğrultusunda verebilecektir 4) Karmaşık sağlık sorunu olan birey, aile ve toplumun gereksinimlerine yönelik öğretim/eğitim yapabilecektir. 5) Karmaşık sağlık sorunu olan birey, aile ve toplumun hemşirelik bakımında uygulama becerisini geliştirebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Üçüncü yılı izleyen yaz döneminde klinik alanlarda gerçekleştirilir
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Klinik Uygulama (5 gün)
2. Hafta
Klinik Uygulama (5 gün)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
-Adam S., Osborne S. (2017) Critical Care Nursing: Science and Practice.3.ed. Oxford: OxfordUniversity Press -Akbayrak N, İlhan SE, Ançel G, Albayrak S.A. (2007). Hemşirelik Bakım Planları (Dahiliye-Cerrahi Hemşireliği ve Psiko-sosyal Boyut). 1. Baskı. Alter Yayıncılık:Ankara -Akyol AD.(2017) Yoğun Bakım hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi -Carpenito L. (2012) Çeviren: Erdemir F. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri -Erdemir F., Kav S., Akman Yılmaz A.(2017) Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması(NIC). Çev.Bulechek GM., Butcher HK., Doctherman JM. Wagner C. Nobel Tıp Kitapevi.6.Baskı -Sütçü Çiçek H., Özdemir L. (2016). Hemşirelik Bakımını Planlama. İnanılmaz Kolay. Wolters Kluwer-Nobel (Çeviri) -Taşkın L. Eroğlu K. ve diğ. (2019). Hemşire ve Ebeler İçin Doğum Ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi, Palme Yayıncılık. Ankara -Törüner E. K., Büyükgöneneç L. (2017) Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları, Ankara Nobel Tıp Kitabevi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik
1
100
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Uygulama
10
6
60
Toplam İş Yükü
60
Toplam İş Yükü / 30
2
Dersin AKTS Kredisi
2
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ