Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Karmaşık sağlık sorunu olan bireyin, ailenin ve toplumun bakım gereksinimlerini fonksiyonel sağlık örüntüleri doğrultusunda tanılayabilecektir. 2) Karmaşık sağlık sorunu olan birey, aile ve toplum için duruma özgü uygulanabilecek hemşirelik girişimlerine karar verebilecektir. 3) Karmaşık sağlık sorunu olan birey, aile ve toplumun bakım gereksinimlerine uygun hemşirelik bakımını yasal ve etik ilkeler doğrultusunda verebilecektir. 4) Karmaşık sağlık sorunu olan birey, aile ve topluma yönelik sunulan bakımın sonuçlarını değerlendirebilecektir. 5) Karmaşık sağlık sorunu olan birey, aile ve toplumun gereksinimlerine yönelik öğretim/eğitim yapabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Sunum,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
20
Uygulama/Pratik
1
30
Örnek Olay Sunumu
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
1
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
14
196
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
6
84
Ara Sınava Hazırlık
2
9
18
Laboratuvar
14
6
84
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
15
15
Toplam İş Yükü
411
Toplam İş Yükü / 30
13,7
Dersin AKTS Kredisi
13
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ