DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel Hemşirelik bilgi ve becerilerini açıklar. 2) Temel hemşirelik becerilerini kendi kendine yapabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Temel Hemşirelik Dersi, öğrencinin hemşirelik bakımında kullanacağı becerilere ait bilgi,beceri ve tutum geliştirmesini sağlar. Bu dersin sonunda öğrencilerin öğretilen becerileri yalnız başına yapabilir hale gelmesi kolaylaşır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş | 2. Hafta | Enfeksiyon kontrolüne ait uygulamalar | 3. Hafta | Yaşamsal bulgulara ait uygulamalar | 4. Hafta | Hareketin sürdürülmesine ait uygulamalar | 5. Hafta | Bireysel hijyene ait uygulamalar | 6. Hafta | İlaç Uygulamaları-I | 7. Hafta | İlaç Uygulamaları-II | 8. Hafta | Sıvı dengesinin sürdürülmesine ilişkin uygulamalar | 9. Hafta | Solunumun sürdürülmesine ilişkin uygulamalar | 10. Hafta | Beslenmenin sürdürülmesine ilişkin uygulamalar | 11. Hafta | Bağırsak boşaltımın sürdürülmesine ilişkin uygulamalar | 12. Hafta | Üriner boşaltımın sürdürülmesine ilişkin uygulamalar | 13. Hafta | Hemşirelikte sistematik yaklaşımı kullanmanın önemi | 14. Hafta | Genel tekrar, değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1) Potter PA, Perry AG. (2009). Fundamentals of Nursing. 7th Edition. Mosby Elsevier. St.Louis, Misouri, Canada. 2) Perry AG, Potter PA. (2006). Clinical Nursing Skills&Tecniques. 6th Edition. Mosby Elsevier. St.Louis, Misouri, USA 3) Lynn P. (2011). Taylor?s Clinical Nursing Skills. Çeviri Editörü: Bektaş H. (2015). Temel Hemşirelik Becerileri. Nobel kitabevi. Ankara. 4) Atabek Aştı T, Karadağ A (2013) Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. 1. Baskı. Akademi Basın Yayıncılık. İstanbul. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Demonstration,Eğitim-Uygulama,Soru-Cevap,Group Work, Role Play, Laboratory Work
|
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Uygulama/Pratik | 12 | 25 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 3 | 9 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 2 | 2 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 1 | 1 | Laboratuvar | 9 | 9 | 81 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 151 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |