Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Hemşirelik Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TOPLUMSAL CİNSİYET VE ÜREME SAĞLIĞI NRS221 - 2 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Toplumsal cinsiyetle ilgili temel kavramları açıklayabilecek
2) Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin nedenlerini ve bireye ve topluma etkilerini tartışabilecek
3) Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin sağlığa/üreme sağlığına etkisini değerlendirebilecek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyette eşitlik/eşitsizlik, Hakkaniyet Kavramları
2. Hafta Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin nedenleri, bireye ve topluma yansımalar
3. Hafta Toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlama yönünde atılan adımlar
4. Hafta Toplumsal cinsiyet ve kadın sağlığı
5. Hafta Üreme sağlığının kadın sağlığı açısından önemi
6. Hafta Yaşam dönemlerine göre kadının üreme sağlığı sorunları ve Toplumsal cinsiyet
7. Hafta Kadına yönelik Şiddet/İstismar ve toplumsal cinsiyet
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Üreme hakları /cinsel haklar
10. Hafta Aile planlamasının önemi, gebelikten korunma ve toplumsal cinsiyet
11. Hafta CYBH ve korunma
12. Hafta Üreme sistemi kanserleri ve korunma
13. Hafta Film gösterimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Bora A . (2011) Toplumsal Cinsiyete Dayalı Ayrımcılık- çok boyutlu yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi sosyoloji ve eğitim çalışmaları birimi (seçbir), www.secbir.org 3. org/images/haber/2011/01/15-aksu-bora.pdf.
2. Edit:Altun D, Toker H (2017). Toplumsal Cinsiyet-farklı disiplinlerden yaklaşımlar. Nika Yayınevi.Ankara
3. T.C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü. (2009). Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ulusal Eylem Planı 2008-2013 (2.bs.). Ankara: Gizben Matbaacılık
4. Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması (TNSA). (2013). Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü. Ankara.
5. Türkiye? de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması. (2014). Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü. Ankara.
6. Akın, A. (2013). Toplumsal Cinsiyet, Sağlık ve Kadın. Hacettepe Üniversitesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Kütüphanesi Sağlık Bilimleri Genel Koleksiyon. Yer No: HQ1075T67512003
7. Dökmen, Z. Y. (2004). Toplumsal Cinsiyet. İstanbul: Sistem Yayıncılık
8. Vefikuluçay D, Zeyneloğlu S, Eroğlu K, Taşkın L. (2007) Kafkas Üniversitesi Son Sınıf Öğrencilerinin ToplumsalCinsiyet Rollerine İlişkin BakışAçıları .Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 26;38
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Ödev110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık12828
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12424
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2  X   X  
P3     
P4      X
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11      X
P12     
P13  X   X  
P14     
P15  X   X   X
P16