Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Toplumsal cinsiyetle ilgili temel kavramları açıklayabilecek 2) Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin nedenlerini ve bireye ve topluma etkilerini tartışabilecek 3) Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin sağlığa/üreme sağlığına etkisini değerlendirebilecek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyette eşitlik/eşitsizlik, Hakkaniyet Kavramları
2. Hafta
Toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin nedenleri, bireye ve topluma yansımalar
3. Hafta
Toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlama yönünde atılan adımlar
4. Hafta
Toplumsal cinsiyet ve kadın sağlığı
5. Hafta
Üreme sağlığının kadın sağlığı açısından önemi
6. Hafta
Yaşam dönemlerine göre kadının üreme sağlığı sorunları ve Toplumsal cinsiyet
7. Hafta
Kadına yönelik Şiddet/İstismar ve toplumsal cinsiyet
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Üreme hakları /cinsel haklar
10. Hafta
Aile planlamasının önemi, gebelikten korunma ve toplumsal cinsiyet
11. Hafta
CYBH ve korunma
12. Hafta
Üreme sistemi kanserleri ve korunma
13. Hafta
Film gösterimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Bora A . (2011) Toplumsal Cinsiyete Dayalı Ayrımcılık- çok boyutlu yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi sosyoloji ve eğitim çalışmaları birimi (seçbir), www.secbir.org 3. org/images/haber/2011/01/15-aksu-bora.pdf. 2. Edit:Altun D, Toker H (2017). Toplumsal Cinsiyet-farklı disiplinlerden yaklaşımlar. Nika Yayınevi.Ankara 3. T.C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü. (2009). Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ulusal Eylem Planı 2008-2013 (2.bs.). Ankara: Gizben Matbaacılık 4. Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması (TNSA). (2013). Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü. Ankara. 5. Türkiye? de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması. (2014). Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü. Ankara. 6. Akın, A. (2013). Toplumsal Cinsiyet, Sağlık ve Kadın. Hacettepe Üniversitesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Kütüphanesi Sağlık Bilimleri Genel Koleksiyon. Yer No: HQ1075T67512003 7. Dökmen, Z. Y. (2004). Toplumsal Cinsiyet. İstanbul: Sistem Yayıncılık 8. Vefikuluçay D, Zeyneloğlu S, Eroğlu K, Taşkın L. (2007) Kafkas Üniversitesi Son Sınıf Öğrencilerinin ToplumsalCinsiyet Rollerine İlişkin BakışAçıları .Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 26;38
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Ödev
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
28
28
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
12
12
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
24
24
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ