Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) SWOT analizi yapabilme becerisi kazanır 2) Vizyon ve misyon oluşturabilme becerisi kazanır 3) Stratejik amaç ve strateji belirleme becerisi kazanır 4) Tanımlanan durum için uygun strateji seçebilme becerisi kazanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Stratejik yönetim süreci, SWOT analizi, vizyon, misyon, temel değerler, amaç belirleme, strateji belirleme ve politika yayılımı, gösterge belirleme, strateji türleri, balanced scorecard ve hoshin planning
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Stratejik yönetimin temel kavramları
2. Hafta
Stratejik yönetim süreci
3. Hafta
Dış çevre analizi (SWOT)
4. Hafta
İşletme analizi (SWOT)
5. Hafta
Vizyon ve amaç belirleme
6. Hafta
Strateji belirleme
7. Hafta
Stratejileri uygulama ve kontrol
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Puan kartı dengeleme
10. Hafta
Puan kartı dengeleme
11. Hafta
Hoshin planlaması
12. Hafta
Amaçlarla yönetim
13. Hafta
Örnek olay çözümleri
14. Hafta
Örnek olay çözümleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Miller, A. (1996) Strategic Management, The McGraw-Hill Companies
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
20
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ