Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  Endüstri Mühendisliği Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EXPERIMENTAL DESIGN IND409 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi kazanırlar
2) Bir sistem, eleman ve prosesi istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanırlar
3) Tasarladığı deneylerde MINITAB paket programını kullanarak sonuçları alabilir ve yorumlayabilirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİstatistiksel Analiz ve Rassal Modeller
DERS TANIMIİstatistiksel karar teorisi, çoklu regresyon, tek ve çift yönlü modeller, faktöriyel model, dağılıma tabi olmayan kestrimler ve 2k tasarımları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Deney tasarımı ilkeleri tasarım örnekleri
2. Hafta Tek Etkenli Deneyler: Varyans çözümlemesinin mantığı(VÇ),
3. Hafta VÇ'den sonra ortalamaların testi, güven aralıkları, varyans bileşenleri
4. Hafta Tek Etkenli Deneyler Rasgele Bloklar: Tamamlanmış rasgele blok düzeni,
5. Hafta VÇ mantığı, Tamamlanmamış bloklar
6. Hafta Tek Etkenli Deneyler Latin Kare ve diğer kareler,
7. Hafta Çoketkenli Deneyler: Etkileşim kavramı VÇ mantığı,
8. Hafta Çoketkenli Deneyler: Etkileşim kavramı VÇ mantığı,
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Çoketkenli Deneylerde Rasgelelik Üzerine koyulan Kısıtlar
11. Hafta 2k Çoketkenli deneyleri
12. Hafta 2k Çoketkenli deneyleri
13. Hafta Bloklarda Etki Karışımı
14. Hafta Kesirli Tekrarlı Deneyler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1-C.R.Hıcks,(çeviri), Deney Düzenlemede İstatistiksel Yöntemler, Z.Muluk, Ö.Toktamış, S.Kurt, E.Karaağaoğlu, Gazi Kitapevi yayını, Ankara, 2009
2-Montgomery D.C. 2000. Design and Analysis of Experiments, 5th Edition, Wiley.
3-W.G.Cochran , G.M.Cox. 1957. Experimental Designs, Wiley, New York.
4-Erbaş O.S., Olmuş H. 2006. Deney Düzenleri ve İstatistik Analizleri, Gazi Kitapevi, Ankara
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme,Deney
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev410
Mini-Sınav415
Uygulama/Pratik410
Toplam(%)65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)65
Finalin Başarıya Oranı(%)35
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2    X  
P3    X  
P4      X
P5  X    
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11