Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  Endüstri Mühendisliği Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
WORK STUDY IND307 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İş Etüdü, Metot Etüdü ve İş Ölçümünün temel ilkelerini kavrar
2) Uygun analiz ve problem çözme tekniğini seçebilir
3) Üretim süreci için tanımlanmış bir akışı analiz edebilir
4) İlgili tüm zamanları dikkate alarak bir işin standart süresini ölçebilir
5) Zaman etüdü tablolarını çözümleyebilir
6) Ölçümler için gerekli elektronik cihazları kullanabilir
7) Uygulamalarda çalışma tekniği, yöntemi ve tarzını belirleyebilir
8) İş etüdü uygulamaları ve verimlilik arasında ilişki kurabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİş Etüdünün tanımı, amacı, aşamaları ve tarihçesi üzerinde durulduktan sonra temel kavramlarına giriş yapılır. Araştırma ve Problem Çözme Tekniklerini içeren Metot Etüdü, Akış Analizi, İş Ölçümü, Temel Zaman, Dağılım ve Dinlenme Paylarının Hesaplanması ve İş Akış Sıralarını içine alan Zaman Etüdü ve buna bağlı olarak Standart Zamanların Hesaplanması, İş Örneklemesi, Önceden Belirlenmiş Hareket Zaman Sistemleri (PTS), Tek ve Grup Çalışması, Performans Değerlendirme ve Performans Yönetimi, İş Değerlendirme ve Ücret Sistemleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İş Etüdü Tanımı ve Tarihsel Gelişimi
2. Hafta Metot Etüdü
3. Hafta İş Ölçümü
4. Hafta Akış Analizi
5. Hafta Zaman Etüdü
6. Hafta Dağılım Zamanlarının Analizi
7. Hafta İş Örneklemesi
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Önceden Belirlenmiş Hareket-Zaman Sistemleri
10. Hafta MTM-1 Sistemi
11. Hafta İş Değerlendirme
12. Hafta Ücretlendirme
13. Hafta Çalışma Sistemleri ve İşleyiş Tarzları
14. Hafta Hizmet operasyonları ve Ofis Çalışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR(1) Kurt, M, Dağdeviren, M, (2003) İş Etüdü, Gazi Kitapevi Yayınları,
(2) Groover, M.P., (2007) Work Systems and the Methods, Measurement and Management of Work, Pearson Prentice Hall,
(3) Niebel, B, Freivalds, A, (2003) Methods, Standards and Work Design, McGraw-Hill.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Deney,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Mini-Sınav515
Uygulama/Pratik515
Devam110
Toplam(%)65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)65
Finalin Başarıya Oranı(%)35
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1  X       X        
P2  X   X            
P3            X   X  
P4    X           X   X
P5  X     X   X   X     X  
P6  X              
P7          X     X   X
P8               
P9               
P10                X
P11