Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Doğrusal programlamanın temel kavram ve ilkelerini kavrayabilme becerisine sahip olur. 2) Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilir. 3) Karar modellerinin çözümünde yöneylem araştırması tekniklerini uygulayabilme becerisine sahip olur. 4) İlgili paket programları kullanabilme ve elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( MATH210)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Yöneylem Araştırmasının doğuşu ve gelişimi. Sistem yaklaşımı, disiplinlerarası araştırma ve bilimsel yöntem. Doğrusal programlamanın temel kavram ve teoremleri. Simpleks algoritması, büyük-M ve iki evreli Simpleks metodu. İkillik ve duyarlılık analizleri. Ulaştırma ve atama problemleri; enkısa yol, yayılma ve enbüyük akış modelleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Yöneylem Araştırmasının Yöntembilimi
2. Hafta
Karar Verme ve Karar Modelleri
3. Hafta
Doğrusal Karar Modelinin Genel Yapısı, Temel İşlem ve Kavramlar,Örnekler
4. Hafta
Doğrusal Programlamanın Temelleri ve Çözüm Yaklaşımları
5. Hafta
Simpleks Algoritmasının Temelleri
6. Hafta
Simpleks Algoritmasının İşlemleri,Örnekler
7. Hafta
Büyük M ve İki Evreli Simpleks Algoritmaları
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Doğrusal Programlamada İkillik
10. Hafta
Asıl-İkil İlişkilerive İkil Simpleks Algoritması
11. Hafta
En İyi Çözüm Sonrası Analizler
12. Hafta
Duyarlılık Analizleri
13. Hafta
Ulaştırma Modeli ve Çözüm Yaklaşımları
14. Hafta
Atama Modeli
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kara, İ., Doğrusal Programlama, Bilim Teknik Yayınevi, 2.Baskı, 2000; Winston, W.L.,Operations Research: Applications and Algorithms, Duxbury Press, 3rd Edition,1994; Kara, İ., Yöneylem Araştırmasının Yöntem bilimi, Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Yayını,1979; Taha, Hamdy A., Yöneylem Araştırması, Literatür Kitabevi, 6.basımdan çeviri,2000
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Sunum,Anlatım,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Mini-Sınav
1
30
Uygulama/Pratik
1
10
Devam
1
5
Toplam(%)
80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
80
Finalin Başarıya Oranı(%)
20
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ