Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  Bilgisayar Mühendisliği Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
REAL-TIME SYSTEMS CSE497 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gerçek Zamanlı Sistemleri öğrenir.
2) Gerçek Zamanlı İşletim Sistemleri Kavramlarını anlar.
3) Görev Anahtarlama, Zaman Uyumlama ve Veri İletişimi kavramlarını öğrenir.
4) Gerçek Zamanlı Yazılım Geliştirme Yöntemlerini anlar.
5) Gerçek Zamanlı Yazılım Geliştirme Araçlarını öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIGerçek-zamanlı sistemlere giriş. Güvenilirlik ve hata toleransı. İstisnai durumlar ve istisnai durum işleme. Paralel programlama. Paylaşımlı değişken-tabanlı eş zamanlama ve iletişim. Mesaj-tabanlı eş zamanlama ve iletişim. Atomik eylemler, paralel görevler ve güvenilirlik. Öz kaynak kontrolü. Eşzamanlı hizmetler. Gerçek-zamanlı sistem programlama. Gerçek-zamanlı sistem çizelgeleme. Zamanlama hatalarının tolere edilmesi. Alt düzey programlama.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Gerçek-zamanlı sistemlere giriş.
2. Hafta Güvenilirlik ve hata toleransı.
3. Hafta İstisnai durumlar ve istisnai durum işleme.
4. Hafta Paralel programlama.
5. Hafta Paylaşımlı değişken-tabanlı eş zamanlama ve iletişim.
6. Hafta Mesaj-tabanlı eş zamanlama ve iletişim.
7. Hafta Atomik eylemler, paralel görevler ve güvenilirlik.
8. Hafta Ara-sınav
9. Hafta Öz kaynak kontrolü.
10. Hafta Eşzamanlı hizmetler.
11. Hafta Gerçek-zamanlı sistem programlama.
12. Hafta Gerçek-zamanlı sistem çizelgeleme.
13. Hafta Zamanlama hatalarının tolere edilmesi.
14. Hafta Alt düzey programlama.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Burns A., Wellings A., Real-Time Systems and Programming Languages, 3/E, Addison Wesley, 2001
2. Jane W., Liu S., Real-Time Systems, Prentice Hall, 2000.
3. Cottet F., Scheduling in real-time systems, John Wiley and Sons, 2002
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Deney
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Mini-Sınav515
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X      
P2    X      
P3      X     X
P4      X   X  
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12