Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  Bilgisayar Mühendisliği Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PARALLEL PROCESSING CSE478 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Paralel programlamanın temel kavramlarını öğrenir.
2) Paralelleştirmeyi, prensiplerini ve yapılarını öğrenir.
3) Temel paralel makine yapılarını anlar.
4) Paralel algoritma tasarımı, analizi ve uygulamasını öğrenir.
5) Paralel işlemenin olası kısıtlarını anlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIParalel programlama teknikleri. Paralel işleme sistemlerinin sınıflandırılması. Paralel bilgisayar mimarileri. Paralel bilgisayar modelleri, ileti aktarımı ile işleme, ardışık düzenim ile işleme, bellek paylaşımlı işleme, gibi kapsamlı teknikler ve paralel işleme için algoritmalar ve uygulamalar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta HParalel programlama teknikleri.
2. Hafta Paralel işleme sistemlerinin sınıflandırılması.
3. Hafta Paralel bilgisayar mimarileri.
4. Hafta Temel teknikler konusunda kapsamlı bir çalışma:
5. Hafta Paralel Bilgisayar Modelleri;
6. Hafta İleti Geçirme Bilgisayarı;
7. Hafta Boru Hattı Hesaplamaları;
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Paylaşımlı Bellek ile Programlama;
10. Hafta Paralel İşlemle Bağlı Algoritmalar ve Uygulamalar.
11. Hafta Paralel İşlemle Bağlantılı Algoritmalar ve Uygulamalar.
12. Hafta Paralel İşlemle Bağlantılı Algoritmalar ve Uygulamalar.
13. Hafta Paralel İşlemle Bağlı Algoritmalar ve Uygulamalar.
14. Hafta Paralel İşlemle Algoritmalar ve Uygulamalar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Introduction to Parallel Computing, V. Kumar, A. Grama, A. Gupta and G. Karypis, V. Kumar (second edition), 2003
2. Addison Wesley Parallel Programming with MPI, P. Pacheco, Morgan Kaufmann Publishers, Inc., 1997.
3. MPI Related Materials Scalable Parallel Computing, Kai Hwang and Zhiwei Xu, 2000
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Deney,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav315
Proje115
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X     X   X
P2    X   X   X  
P3        X   X
P4    X   X   X  
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12