Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  Bilgisayar Mühendisliği Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
COMPUTER VISION CSE471 - 3 + 1 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilgisayarla görmenin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
2) Görüntü oluşturma ve temsili hakkında bilgi sahibi olur.
3) Bölütleme, öznitelik çıkarma, çevre ve bölge analizi ile birlikte kamera geometrisi ve kalibrasyonunu öğrenir.
4) Nesne ve sahne tanıma konularını kavrar.
5) İnsan aktivitesini tanıma ve sonuç çıkarma konuları hakkında fikir sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBİL 421 - İmge İşleme
DERS TANIMIBilgisayarla görme ve temel kavramlar. İnsanoğlunun görsel algısı. Matematiksel temeller. İmge oluşturma ve temsili. İmge bölütleme, öznitelik çıkarımı, sınır ve bölge analizi, kamera geometrisi ve kalibrasyonu. Hareket yakalama. Üç-boyutlu yeniden oluşturma. Nesne ve sahne tanıma. Nesne ve insan izleme. İnsan aktivitesi tanıma ve çıkarımı.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilgisayarla görme ve temel kavramlar.
2. Hafta İnsanoğlunun görsel algısı.
3. Hafta Matematiksel temeller.
4. Hafta İmge oluşturma ve temsili.
5. Hafta İmge bölütleme, öznitelik çıkarımı, sınır ve bölge analizi, kamera geometrisi ve kalibrasyonu.
6. Hafta Hareket yakalama.
7. Hafta Üç-boyutlu yeniden oluşturma.
8. Hafta Ara-sınav
9. Hafta Nesne ve sahne tanıma.
10. Hafta Nesne ve insan izleme.
11. Hafta İnsan aktivitesi tanıma ve çıkarımı.
12. Hafta İnsan aktivitesi tanıma ve çıkarımı.
13. Hafta İnsan aktivitesi tanıma ve çıkarımı.
14. Hafta İnsan aktivitesi tanıma ve çıkarımı.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Szeliski Richard, Computer Vision: Algorithms and Applications, ISBN: 9781848829343, Springer, 2010.

2. Parker J.R., Algorithms for Image Processing and Computer Vision, 2/E, ISBN: 0470643854, Wiley, 2010.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Deney,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav410
Proje320
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2      X    
P3    X      
P4        X  
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11          X
P12