Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  Bilgisayar Mühendisliği Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
INTRODUCTION TO CLOUD COMPUTING CSE458 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bulut hesaplama mimarilerini öğrenir.
2) Bulut hesaplama bileşenleri ve araçlarını kavrar.
3) SaaS, PaaS ve IaaS teknolojilerini öğrenir.
4) Bulut hesaplama teknolojileri örneklerini inceler.
5) Küçük, orta ve büyük işletmeler için Bulut Hesaplama stratejilerini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBulut hesaplama mimarileri, bileşenler ve araçlar. SaaS, PaaS ve IaaS teknolojileri ve örnekler. Küçük, orta ve büyük işletmeler için Bulut Hesaplama stratejileri. Diğer konular.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Cloud Computing mimarileri, bileşenleri ve araçları.
2. Hafta Hizmet mimarisi olarak yazılım, bileşenleri ve avantajları.
3. Hafta (SaaS) örnek olay incelemesi. SaaS Teknolojileri.
4. Hafta Bir Hizmet Mimarisi Olarak Platform, Bileşenler ve Avantajlar.
5. Hafta Hizmet Vaka Çalışması Olarak Platform.
6. Hafta PaaS Teknolojileri. Bir Hizmet mimarisi olarak altyapı, bileşenleri ve avantajları.
7. Hafta Hizmet Vaka Çalışması Olarak Altyapı.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta IaaS Teknolojileri.
10. Hafta Küçük, orta ve büyük işletmeler için IT Cloud Computing stratejilerinin geliştirilmesi.
11. Hafta Yüksek Performanslı Hesaplama Teknolojileri. Verimlilik bilişim teknolojileri.
12. Hafta Küme hesaplama teknolojileri. Reduce Framework vaka incelemesini Hadoop ile Harita. Hadoop kullanım durumları.
13. Hafta Cloud Computing için Açık Kaynaklı Yazılım teknolojileri. İşyükü karakterizasyon teknikleri.
14. Hafta Performans optimizasyonu. Cloud Computing araştırma konuları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Velte T., Velte A.,Elsenpeter R., Cloud Computing, A Practical Approach,McGraw-Hill, 2010.
2. Hudzia B., Cloud Computing: Principles and Paradigms, Wiley, 2011
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav530
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12