Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  Bilgisayar Mühendisliği Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
APPLIED DATA ANALYSIS CSE395 - 3 + 1 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İstatistiksel analizin temel kavram ve yöntemlerini öğrenir.
2) İstatistik veri setlerinin özetlenmesinde kullanılan sayısal ve grafiksel yöntemleri uygulayarak yorumlayabilir.
3) Uygun analiz yöntemlerini belirleyebilir.
4) İlgili hipotez(ler)e uygun analiz yöntemini uygulayarak çıkarsama yapabilir.
5) En az bir programlama dili veya paket program kullanma becerisini kazanır ve analiz sonuçlarını raporlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERMAT250 Olasılık ve İstatistik
DERS TANIMIVerilerin derlenmesi, analiz edilmesi ve yorumlanması için istatistiksel analiz kavram ve yöntemlerini öğrenmek, uygun analiz yöntemlerini belirleyebilmek, en az bir programlama dili veya paket program kullanma becerisini kazanabilmek ve sonuçları raporlayabilmek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders tanıtımı. İstatistik nedir? İstatistik ile ilgili temel tanım ve kavramlar.
2. Hafta R ve R Studio'ya giriş. Veri yapıları ve R'de veri girişi.
3. Hafta Betimsel İstatistikler: Merkezi eğilim ölçüleri, dağılım ölçüleri, frekans tabloları.
4. Hafta Veri görselleştirme.
5. Hafta Bazı kesikli ve sürekli dağılımlar.
6. Hafta Uygun analiz yönteminin seçilmesi. Normal dağılıma uyumun değerlendirilmesi.
7. Hafta Parametrik Testler (Tek ve İki örneklem).
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Varyans analizi.
10. Hafta Parametrik olmayan testler (Tek ve iki örneklem).
11. Hafta Kategorik veri analizi (Ki-kare testleri)
12. Hafta Korelasyon analizi.
13. Hafta Doğrusal regresyon analizi.
14. Hafta Lojistik regresyon.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR(1) Cotton, R. (2013). Learning R. O'Reilly Media, Inc. (Çeviri: Herkes için İstatistiksel Programlama ve Analiz: R, Pegem Akademi, 2020).
(2) Fischetti, T. (2015). Data Analysis with R. Packt Publishing.
(3) Demir, İ (Editör). (2017). R ile Uygulamalı İstatistik. Papatya Bilim.
(4) Peter Daalgard (2008). Introductory Statistics with R, Springer.
(5) Gareth J., Witten D., Hastie T., Tibshirani R. (2013). An Introduction to Statistical Learning with Applications in R. Springer.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev315
Mini-Sınav420
Toplam(%)65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)65
Finalin Başarıya Oranı(%)35
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X     X    
P2      X    
P3         
P4         
P5  X   X   X   X   X
P6         
P7      X   X   X
P8  X       X  
P9          X
P10         
P11         
P12