Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  Bilgisayar Mühendisliği Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ALGORITHMS CSE367 Beşinci Yarıyıl (Güz) 3 + 1 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Algoritma karmaşıklığı analizi ve karşılaştımayı öğrenir
2) Algoritma tasarım tekniklerini öğrenir
3) Etkili program geliştirme pratiği kazanır
4) Çizgeleri problem çözmede kullanma yeteneği kazanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( CSE265)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIAlgoritma etkinliği. Sonuşur gösterimi. Özyinelemeli ve özyinelemesiz algoritmalar. Açgözlü, böl ve yönet, dönüştür ve yönet, dinamik programlama algoritmaları. Temel çizge yapıları, işlevleri ve algoritmaları. Rasgele algoritmalar ve çözümlemeleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Algoritma etkinliği
2. Hafta Sonuşur gösterimi
3. Hafta Özyinelemeli ve özyinelemesiz algoritmalar
4. Hafta Açgözlü programlama
5. Hafta Açgözlü programlama
6. Hafta Böl ve yönet, dönüştür ve yönet algoritmaları
7. Hafta Böl ve yönet, dönüştür ve yönet algoritmaları
8. Hafta Ara-sınav
9. Hafta Dinamik programlama
10. Hafta Dinamik programlama
11. Hafta Temel çizge yapıları, işlevleri ve algoritmaları
12. Hafta Temel çizge yapıları, işlevleri ve algoritmaları
13. Hafta Rasgele algoritmalar ve çözümlemeleri
14. Hafta Rasgele algoritmalar ve çözümlemeleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Cormen, Introduction to Algorithms, 2.Ed. MIT Press, 2001
2. Gilles Brassard, Paul Bratley. Fundamentals of algorithmics. Prentice Hall, 1996.
3. D.R. Stinson, An introduction to the design and analysis of algorithms, Charles Babbage Research Centre, Winnipeg, Manitoba, 1987.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Deney,Proje,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev520
Mini-Sınav210
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4    X     X
P5  X      
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12