Anasayfa  »  Mühendislik Fakültesi »  Bilgisayar Mühendisliği Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OPERATING SYSTEMS CSE332 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 3 + 1 7

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Temel isletim sistemleri kavramlarını öğrenir
2) Sistem süreçlerinin işleyişini anlamak ve açıklayabilir
3) Eşzamnlılık kavramını anlar
4) Sistem-level programlarda uygulama yapar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIİşletim sistemlerinin temel modelleri, mekanizmaları ve yapısı. İşletim süreçleri ve kaynakları. Modeller. Izlekler. Süreçler arası iletişim. Karşılıklı dışlama ve eş zamanlama. Dönemdeş modelleri. Semaforlar ve gözleyiciler. Klasik SAI problemleri. Kısır-döngüler, kısır-döngü sezme ve kurtarma yöntemleri. Bankacı algoritması. Merkezi İşlem Birimi (MİB) çizelgelemesi. İşlemlere öncelik sırası verme ve önceliği yeniden kurma. Bellek yönetimi. Kalıcı ve dinamik atama. Karşılıklı yer değiştirme. Sanal bellek, sayfa tablosu ve sayfalama algoritmaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İşletim sistemlerinin temel modelleri, mekanizmaları ve yapısı
2. Hafta İşletim süreçleri ve kaynakları
3. Hafta Modeller ve Izlekler
4. Hafta Süreçler arası iletişim
5. Hafta Karşılıklı dışlama ve eş zamanlama
6. Hafta Dönemdeş modelleri
7. Hafta Semaforlar ve gözleyiciler
8. Hafta Ara-sınav
9. Hafta Klasik SAI problemleri
10. Hafta Kısır-döngüler, kısır-döngü sezme ve kurtarma yöntemleri
11. Hafta Bankacı algoritması ve Merkezi İşlem Birimi (MİB) çizelgelemesi
12. Hafta İşlemlere öncelik sırası verme ve önceliği yeniden kurma
13. Hafta Bellek yönetimi ve Karşılıklı yer değiştirme
14. Hafta Sanal bellek, sayfa tablosu ve sayfalama algoritmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Andrew S. Tanenbaum. Modern Operating Systems, 2/E, Prentice-Hall, 2001.
2. William Stallings. Operating Systems. Internals and Design Principles, 4/E, Prentice-Hall, 2001.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Deney,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev15
Mini-Sınav315
Proje110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2        X
P3        X
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12